Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll
Chivaz

My Babylon Toolbar

Rekommendera Poster

Spyboot S&D hittar Babylon och försöker ta bort det men lyckas inte trotts omstart. Har försökt med flera rensprogram men inget lyckats. Jag har rensat registret från allt som heter babylon. Dessutom sökt igenom datorn och raderat alla filer och mappar som heter babylon.

Nu är jag sur.

Någon som har ett tips?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Kan du hitta den registernyckeln om du letar själv i regedit?

Den gäller en annan användare så det går kanske bättre för Spybot S&D att ta bort den om du loggar in på ett annat användarkonto först.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

eller om du provar Spybot S&D som Administratör, genom att högerklicka på programikonen och välja Kör som administratör.

Det brukar ofta då gå att göra ändringar inifrån Spybot S&D som annars inte tillåts.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Kan du hitta den registernyckeln om du letar själv i regedit?

Den gäller en annan användare så det går kanske bättre för Spybot S&D att ta bort den om du loggar in på ett annat användarkonto först.

Tack för all hjälp!

Genom att skapa ett nytt användarkonto löstes alla mina problem.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Men en registernyckel kan ju inte försvinna bara för att du växlar över till ett annat användarkonto. I så fall innebär det ju bara att Spybot S&D inte längre kan se registernyckeln därför att det inte har tillgång till den.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Men en registernyckel kan ju inte försvinna bara för att du växlar över till ett annat användarkonto. I så fall innebär det ju bara att Spybot S&D inte längre kan se registernyckeln därför att det inte har tillgång till den.

Jag körde Spybot en gång på det nya kontot. Spybot hittade Babylon precis som tidigare och kunde nu ta bort det. Med det gamla kontot kunde Spybot inte ta bort Babylon direkt. Spybot påpekade att Babylon ev låg i minnet och anhöll att få starta om datorn men lyckades ändå inte ta bort det.

Efter att ha kört Spybot på det nya kontot med lyckat resultat så körde jag det en gång till och då var Babylon borta.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett nytt konto på vårt forum. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...