Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll
A Persson

När sjunker priset på iPhone 5?

Rekommendera Poster

Har tänkt att ge Apple en chans och köpa mig min första iPhone nu när iPhone 5 kommer ut. Undrar bara hur lång tid det brukar ta innan priset på ny mobil inkl. abonnemang brukar börja sjunka. Kan jag tjäna en tusenlapp på att vänta till närmare juletider eller kan jag lika gärna köpa den samma kväll som den släpps?

(Planerar att köpa den tillsammans med abonnemang från Telia)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Kan meddela att Apple är det företag som inte sänker efter 1 månad eller något. Iphone 4s som kom ut för 1 år sen har sänkts med 500 kr ungefär (beroende affär). Du komme INTE tjäna 1 tusen lapp på att bara vänta 3 månader utan det blir ungefär när iphone 6 kommer ut och det är en lång tid kvar. Men du kan tjäna med att istället vänta 1-3 veckor efter att den kommit ut. Då den brukar vara 100-300 kr dyrare när den kommer ut.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Priset på en mobil brukar sjunka när en nyare modell dyker upp, så det är bara att hålla med ePlay.

Möjligt att det kommer något sänkta priser framåt jul för att locka lite, men knappast inte före, brukar inte vara så.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Men andra tillverkare som Samsung brukar sänka sina priser med tiderna. När samsung galaxy S3 kom ut så kostade den ungefär 5700 kr. Nu kostar den 5000 kr, dvs ungefär 700 kr på ungefär 3-4 månader och det är en väldigt stor sänkning.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Bara kolla på blocket. Efter jul blir det många iPhone 5 till salu.

Det finns många andra bra mobiler idag.

13 av 14 väljer faktiskt en annan mobil än en iPhone.

Både Nokia och Samsung säljer av som jag ser det med goda skäl ungefär 3 gånger så många mobiler som Apple.

http://www.gartner.com/it/page.jsp?id=2120015

Kvaliten är ju usel på Apple mobiler:

Tillverkade av glas och aluminium 2012 !

Vilket syns på vad en försäkring kostar hos Telia 99kr/månad.

För alla andra mobiler i samma prisklass 59kr/månad.

2012 säljer Nokia mobiler tillverkade av karbonatplast, karbonatplast som används i skottsäkra glasrutor.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Dessutom är det ju så att apple prioriterar de med riktigt låg inkomst som köpare till Iphone..

Därför ser du bara reklam där telefonen säljs på avbetalning!

Tydligen är det en global satsning, då tidigare undersökningar visade att huvuddelen av alla iphoneägare i England var just de med riktigt dålig ekonomi..

(De valde iphone för att de trodde att det gav dom en image av "bättre inkomst", så verkar det även vara i svergie då de flesta köper sin iphone på avbetalning!)

Detta innebär, tyvärr, att iphone mer och mer stämplas som "fattigmanstelefon", och intresset för att visa sig med en sådan avtar!

Nu när Iphone 5 dessutom inte har några större nyheter (i stort sett exakt samma som tidigare fast aningens större) så tror jag att fler och fler väljer att invänta t.ex. Windows 8 telefonerna

Dessa har mycket bättre "värden" (Längre standbytid, bättre skärmar osv.) och har då dessutom auran av exklusivitet, då dessa är NYA, i bemärkelsen Nytt operativsystem (Det modernaste som finns!) och nya modeller & märken.. bättre prestanda.

Och Visst! Windows 8 telefonerna kommer nog även de att gå att köpa på avbetalning, men de har inte den där auran av "dussintelefon" eller "fattigmanstelefon" som iphone tyvärr har byggt upp!

Redigerad av WinGuider.se

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Winguider du gjorde så att jag skrattade lite, Iphone är den telefon du får minst för pengarna. Många köper Iphone för att den är överskattad. Skaffar vännen den så skaffar jag den, arbetskamraten etc. Jämfört med en Sgs 3 som är betydligt bättre än Iphone 5 som har varit ute i marknaden i ungefär ett halvår. Apple satsar väldigt mycket på "utsidan" av telefonen, den är gjord av glas och aluminium som är väldigt fint men väldigt omtåligt, när det gäller insidan så är den ren skrot. Apple har knapp fått in Quad core teknologin till Iphone 5, tänk också att det har gått 1 år sen Quad var något nytt. 1 sak håller jag med om och det är att Iphone 5 och 4s är rena kopieringen av varandra. Skulle människor läsa på och förstå skillnaderna skulle försäljningen av iphone 5 vara liten.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett nytt konto på vårt forum. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...