Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Rådgivning sökes!


Jeens

Rekommendera Poster

Hejsan :) jag köpte en dator i våras som har strulat mycket, den fick randig skärm samt helsvart skärm väldigt ofta. Jag fick rådet att byta ram-minne och det visade sig att mitt Corsair XMS3 Vengeance DDR3 inte var kompatibelt med mitt moderkort, så jag köpte nytt ramminne och nu ser min dator ut såhär:Operativsystem: Windows 7 Ultimate (64 bit)Processor: AMD Fx-4100Moderkort: Asus M5A78L-M/USB3Minne: G-skill Ripjaws F3-12800CL9D-8GBRLGrafikkort: XFX Radeon HD6950 HDMI Dual-DisplayPort Dual-DVI 1GBHårddisk: OCZ Vertex Plus SATA II 2.5" SSD 60GBNätaggregat: OCZ ModXStream Pro 500WDet står på asus sida ( http://www.asus.com/...5A78LMUSB3/#MSL ) att mitt moderkort ska fungera med det nya ram-minnet men det gör det inte problemet med randig skärm kvarstår. Trodde ett tag att det var GPU:n som krångla så den har jag skickat in hos komplett men de sa att den fungerade. Jag har senaste drivrutinerna men ändå så beter sig datorn såhär. Jag har testat med en annan hårddisk samt med linux, jag har testat med ett klenare grafikkort (4670) och då fungerade det perfekt. Det enda jag kan tänka mig just nu är att mitt nätagg strular, någon som har några andra förslag som orsakar problemet eller är det psu.n? :) /mvh Jens

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Trodde ett tag att det var GPU:n som krångla så den har jag skickat in hos komplett men de sa att den fungerade

 

Jag skulle nog inte lita på det till 100 procent. Efter att ha läst ditt inlägg så förefaller det mera troligt att det är något "kajko" med grafikkortet än ramminnet eller nätaggregatet. Om du har möjlighet kanske du kan prova grafikkortet i en annan dator.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fick låna ett gt240 utav min kompis då hans gpu gått sönder, det fungerade utan problem. Jag har tyvärr ingen möjlighet att göra det då mina vänner har laptops, men om det skulle vara grafikkortet som krånglar hur ska jag då kunna bevisa det för komplett? dom har ju redan testat det och sagt att det är helt... ):

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...