Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Photoshop 7.0


HUP151

Rekommendera Poster

med dagens kameror kan vi få jättestora bilder som tar stor plats på diskarna. jag använder PS 7.0 till att minska bilderna, kanske ljus- och storleksförändring och spar sedan bilden med halv kompression som ger fullgod kvalitet att ha för visning på skrivbordet men spar mycket plats. har jag många bilder som ofta är fallet är det ett omfattande arbete med att ändra bilderna eftersom jag måste ta en bild i taget. finns nåt sätt - eller program - som kan ändra storlekar på många bilder med ett enda kommando t ex att jag vill ändra samtliga tänkta bilder till typ 1600x1200 i storlek?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej,

Ja nu kommer jag inte ihåg vad som går att göra i 7:an, men i senare versioner av Photoshop så kan man mycket enkelt köra en hel katalog med bilder och processa i ett svep, automatiskt, utan att originalbilderna påverkas - det sparas som kopior.

 

Man gör då detta med Script. Se denna tråd inlägg #6 samt tråden Tips om program.

Även om menyerna ser annorlunda ut hos dig, så kan du försöka leta reda på den funktionen i Arkiv eller Fil-menyn.

 

Lycka till.:rolleyes:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag orkar inte kolla upp det, men jag vill minnas att det ska vara ganska lätt att göra det du vill med programmet Gimp. (Det är gratis.)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...