Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Ibland blir man trött


Johan A.

Rekommendera Poster

Beställde en sak på Internet från England. En kollega tar emot leveransen och berättar snällt att jag fått 2 paket. Tycker det är konstigt att det var 2 paket när jag bara beställt 1 sak. Går därför och tittar på paketen. På båda finns en 'streckkodslapp' från transportfirman och en innehållsdeklaration från företaget jag beställde från.

Transportfirmans lappar är identiska och säger att paketen är till mig. Men, när jag tittar närmare på innehållsdeklarationen ser jag att bara det ena paketet har mig som adressat, det andra ska till Italien.

Så det blir spännande att försöka få kontakt med dem imorgon och se vem som ska stå för returen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om det är en transportfirma som levererat fel så ska väll dom komma och hämta för sina egna pengar? Verkar rimligt ur min synvinkel.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Njae, jag tror du missförstår. Min adress står ju på streckkodslapparna på båda paketen så transportfirman har ju gjort rätt enligt det uppdrag de fått. Däremot ser man på fakturan som också sitter klistrad på paketet att bara det ena ska till mig.

Så någon hos företaget jag beställde från har ju uppenbarligen gjort fel och klistrat fel transportlapp på det andra paketet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det butiken som skriver ut streckkodslappen då? För det kan ju vara så enkelt att det är transportfirma som skrivit ut och klistrat på. Och då blev det knas.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Enligt transportfirman är det butiken och de vill därför inte ta emot paketet om inte jag betalar för att skicka det.

Kan bara hitta en mail till butiken och på den har de fortfarande inte svarat efter tre dagar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...