Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Blinkande skärm under stress


Nyxen

Rekommendera Poster

Hejsan!

För ett litet tag sen när jag började spela guild wars 2 började min skärm då och då blinka i en ljus färg med vertikala sträck i olika färger. Idag körde jag ett stress test program som heter FurMark och skärmen började då blinka på samma sätt med konstanta intervaller.

 

Dessa är min dators specifikationer:

CPU: Intel core 2 Duo E8500 4GHz (klockad från 3.16GHz)

Moderkort: Asus P5Q3 Deluxe

Minne: 12GB DDR3 533MHz

Grafikkort: Geforce GTX 560 Ti (ej klockad)

 

Länk till video av FurMark testet:

http://tinypic.com/r/abi74m/6

 

Videon är filmad med min mobil och skärmen höll på att blinka så här med jämna mellanrum tills det att jag stängde av testet. Med andra ord så blinkar det bara när tyngre grafikkrävande program körs.

 

Det jag hittills har gjort för att försöka fixa problemet är att kollat alla kontakter i datorn så inget glappar. Temperaturen på grafikkortet går upp i ungefär 50-60 grader C när jag kör GW2 och max tillåtna temperatur är 100 grader C enligt Nvidia.

 

Jag tackar i förväg för eran hjälp!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hejsan!

För ett litet tag sen när jag började spela guild wars 2 började min skärm då och då blinka i en ljus färg med vertikala sträck i olika färger. Idag körde jag ett stress test program som heter FurMark och skärmen började då blinka på samma sätt med konstanta intervaller.

 

Dessa är min dators specifikationer:

CPU: Intel core 2 Duo E8500 4GHz (klockad från 3.16GHz)

Moderkort: Asus P5Q3 Deluxe

Minne: 12GB DDR3 533MHz

Grafikkort: Geforce GTX 560 Ti (ej klockad)

 

Länk till video av FurMark testet:

http://tinypic.com/r/abi74m/6

 

Videon är filmad med min mobil och skärmen höll på att blinka så här med jämna mellanrum tills det att jag stängde av testet. Med andra ord så blinkar det bara när tyngre grafikkrävande program körs.

 

Det jag hittills har gjort för att försöka fixa problemet är att kollat alla kontakter i datorn så inget glappar. Temperaturen på grafikkortet går upp i ungefär 50-60 grader C när jag kör GW2 och max tillåtna temperatur är 100 grader C enligt Nvidia.

 

Jag tackar i förväg för eran hjälp!

 

Hej!

 

Jag hade "samma" pyjamasbild tidigare, min slutade dock med att datorn låste sig varje gång pyjamasbilden dök upp...

Då var det bara att skicka in grafikkortet på reparation...

Så dessvärre är det nog allt du kan göra, det är tyvärr något fel på kortet.

/Niklas

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Attans då! Nu var det ungefär ett år sen som jag köpte kortet och jag kan inte hitta något kvitto utan bara lådan som det kom i. Jag kommer heller inte ihåg var jag köpte det. Är jag rökt eller finns det någon garanti jag kan utnyttja hos Nvidia?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...