Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Surfa samtidigt


Martassen

Rekommendera Poster

Min pojk som är 4 år har en bärbar dator i sitt rum. Min dator är i annat rum. Min pojk vill kunna surfa i sitt rum. Som läget är idag så har jag endast internetuppkoppling från min dator och ska han surfa på sin får jag dra runt kabeln i hela lägenheten ifrån min dator :-). Hur går jag till väga så han kan surfa också? Är det att jag köper ytterligare en kabel eller är jag tvungen köpa nån form av router? Är kass på sånt där. Tänkte om vi surfar samtidigt.

 

Tacksam för svar

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ska man skaffa router är det lika bra köpa en router som fungerar bra. För de flesta.

De med minst 8 i omdöme hos prisjakt.

http://www.prisjakt.nu/kategori.php?l=s93466026&cols=947,2305,2342&o=produkt_betyg#prodlista

Kombinationen omdömen och pris gjorde att jag bytte min tidigare Netgear WGT624 till en WRT54GL

Och det gick ca 3 ggr snabbare ladda hem hemgruppen.

För WRT54GL kan samtidigt hantera ett stort antal anslutningar.

Viktigt när en enda sida i en tidning som SVD.se kan bestå av 1000 delar.

Här finns en massa tips om hur man fixar sitt nätverk.

http://web.comhem.se/~u19125457/network.html

 

Varför bara använda tecknen: "A-Z, a-z och 0-9. Ändringar brukar kunna göras under Administration eller Tools."

i lösenordet "krypteringsnyckeln" när man umgås med routern?

Jo för att många routrar är konstruerade för ett amerikanskt tangentbord och nästan de enda tecken som ligger lika

är dessa. Att använda tex åäö, kan innebära att man inte kommer ut på internet, strul. Det finns ett tecken till som ligger lika, punkt, alltså .

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men tänk på Martassen, att du är med din son när han "surfar", en 4-åring har inget begrepp om internet så han vet inte hur det fungerar, kan han verkligen stava webbadresserna och skriva in dessa?

Eller hur menar du med att han vill kunna "surfa" på egen hand?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Håller med Laso.

Jag och min son har fått mycket pappa-son tid genom att vi suttit i samma rum och surfat.

Och jag har kunnat hela tiden svara på hans frågor.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...