Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Utforskaren kraschar vid överföring av MP4-filer


Dranira

Rekommendera Poster

Hej alla datorkunniga människor där ute!

 

Är inte helt hundra på om det är i denna tråd jag ska vara, men vet inte annars var jag ska sätta den.

 

Det är nämligen så att på sistone har min laptop börjat bråka när jag har försökt föra över MPEG-4 filer mellan hårddiskar. Jag hinner bara öppna mappen så kraschar utforskaren och jag kommer inte åt innehållet.

 

Jag har kört virustester (har ESET Smart Security), SpyBot, CCleaner samt Ad-Aware, men dessa program hittar inga fel.

 

Vad är det som gör att Utforskaren kraschar som den gör?

 

Jag ominstallerade uTorrent för ett bra tag sedan och det var efter det som de här problemen dök upp. Har provat att ominstallera igen, men problemen kvarstår. Har aldrig haft detta problem tidigare.

 

Jag kan ingenting om datorer och vet inte riktigt vad jag ska göra. Det som är så enerverande är att jag bara har några MPEG-4 filer och resten är blandat som t.ex. dokument och bilder, men på grund av dessa filer kommer jag inte åt något av materialet.

 

Snälla, kan någon förklara varför det blir så här?

 

Mycket tacksam för hjälp och svar!

 

Mvh, Anna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej,

Det kan tyda på att filerna är korrupta, kanske beroende på att hårddisken börjar på bli dålig, läs och skrivproblem helt enkelt.

 

Vilken disk är det som Utforskaren krånglar med, USB-disk eller den inbyggda i laptopen?

Fungerar den inbyggda disken i laptopen med Utforskaren eller är räcker det med att i princip öppna vilken mapp som helst?

 

Om det är så att disken börjar på att bli dålig, så bör du omgående försöka spara undan dina viktiga filer till ett annat ställe, om det går.

Sedan kan du ladda hem HDTune och börja med att läsa av status och annat under Health fliken.

 

Välj disk som skall kollas i rullgardinsmenyn längst upp.

post-73434-0-50146600-1347187701_thumb.png

 

Posta ett skärmklipp av infon i Health. Finns flera på Eforum som är duktiga på att tolka dessa data.

Mvh

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej och tack för ditt svar!

 

Har använt mig av HDTune och gjort genomsökningar med detta program och det är inga problem med någon av hårddiskarna, så det måste vara filerna, vilket jag misstänkte redan från början.

 

Går det att göra något åt dessa "korrupta" filer?

Mvh, Anna.

post-70557-0-80340700-1347202001_thumb.png

post-70557-0-77368500-1347202009_thumb.png

post-70557-0-50275900-1347202016_thumb.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 veckor senare...

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...