Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Störningar, dåligt ljud i Samtal Telenor+Iphone


Eriksson S

Rekommendera Poster

Hej!

Har ett problem!

 

Jag har upptäck att jag har störningar när jag är i min lägenhet detta till trotts att jag har fulla staplar på täckningen.

 

Jag hörs perfekt hos motparten men jag hör motparten med massor med störningar så ibland hör jag inget alls.

Ringer jag upp med fast telefon blir ljudet till motpart perfekt.

 

Jag har inte hunnit testa så mycket ännu har alltid trott att detta fel legat hos min far då han haft Tele2 och någon enstaka stapel på sin täckning, men nu har jag lurat på honom en mycket nyare telefon och Telia abonnemang istället så nu är inte problemet hos honom och som sagt använder jag min fasta telefon till honom blir det perfekt.

 

Jag har en iPhone 3gs med ett Telenor abb. och som sag alltid fulla staplar i min lgh.

 

Någon som har någon bra idé på vad detta kan vara? Och hur kan jag testa bättre och nogrannare än att bara ringa folk och lyssna efter störningar och gärna så jag slipper köpa en Spectrumanalysator då min ekonomi inte tillåter detta =)

 

Ska testa att ringa lite fler personer när barnen sover.

 

Med vänliga hälsnigar

Eriksson

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du samma störningar om du är någon annastans än i din lägenhet så är probemet i telefonen.

Fulla staplar innebär inte att det är bra signal, bara att den är stark.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Verkar ha släppt nu.

Stängde av telefonen, Tog ur simkortet, Torkade lite och sedan ihop med sakerna igen.

Tycks ialla fall ligga i telefonen för då jag flyttade kortet till en Nokia E72 blev det 100 procentigt ljud även på de platser i lägenheten där det var som värst innan.

Skall testa mera, vore ju lite synd om jag blev tvungen att gå tillbaka till min trista tjänste mobil nokian, nu när jag gjort mig av med privat telefon och således inte har någon annan smartphone.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...