Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Thomson tg787


doja

Rekommendera Poster

Har två datorer kopplade med kabel till Thomson tg 787 gateway Ethernet 1 och 2. Har skapat ett nätverk med dessa, kan ej se de anslutna datorerna,endast som "ospecifierade enheter".

Endast en dator får kontakt med internet, hur fixar man till så dator nr 2 får komma ut på internet. Är det hela frågan om vilka portar man anger?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Operativsystemet är på bägge datorerna: Windows XP Professional, arbetsgruppen kallar jag MSHOME, sedan har jag döpt datorerna vid 2 olika namn typ: ONE, TWO. Efter detta kör jag nätverkskonfigurationen på bägge datorerna. Det som sedan sker är att de två ej syns i nätverket?? Är brandväggarna i vägen ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Operativsystemet är på bägge datorerna: Windows XP Professional, arbetsgruppen kallar jag MSHOME, sedan har jag döpt datorerna vid 2 olika namn typ: ONE, TWO. Efter detta kör jag nätverkskonfigurationen på bägge datorerna. Det som sedan sker är att de två ej syns i nätverket?? Är brandväggarna i vägen ?

Visst kan det vara brandväggarna som är felkonfigurerade. Du kan ju pröva med att tillfälligt stänga av dem.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Syns bägge i routern "Thomson" ?

 

 

Ja, bägge syns i routern, på delad ethernet nr 1, fast rent fysiskt sitter de på ethernet 1 och 2!?!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...