Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Nokias Windows 8-mobil Lumia 920 - topp eller flopp?


Andreas Thors

Rekommendera Poster

Jag är tveksam till den trådlösa laddningstekniken. Det går bra med eltandborste, men min Lumia 800 har ofta laddat ur innan dagen är slut, och då är det förmodligen långt till den kudden eller vad det nu är det där blåa på bilden. Men om det finns möjlighet att ladda via micro-USB också är det säkert bra. Då räcker det ju att ha ett sånt där löst batteripack från Kjell&Company tillgängligt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Flopp såklart,

MS mobil OS har minskat från ca 13% av marknaden 2007 till ca 2% 2012.

En kollega på jobbet har installerat Android på sin Windows mobil.

"Då blev det fart på den."

Att rösta på KD är ungefär dubbelt så vanligt som att köpa en Windows mobil....

Och Nokias fejkade film gör väl inte saken bättre.

Den som skulle visa hur bra kameran var men var filmad med en annan kamera.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Flopp såklart,

MS mobil OS har minskat från ca 13% av marknaden 2007 till ca 2% 2012.

En kollega på jobbet har installerat Android på sin Windows mobil.

"Då blev det fart på den."

Att rösta på KD är ungefär dubbelt så vanligt som att köpa en Windows mobil....

Och Nokias fejkade film gör väl inte saken bättre.

Den som skulle visa hur bra kameran var men var filmad med en annan kamera.

 

QL. Jag har Lumia 800 OCH är medlem i KD... R-)

 

Fast vad beträffar kameran kan jag undra. Jag får mycket bättre kvalitet med N97 än med Lumia 800, trots Zeiss-optik och 5 Mpix i båda fallen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 veckor senare...

Jag tror på nya nokia, är ju finne så man är väl lite patriotisk :-)

För två år sedan köpte jag en htc desire åt mig och en samsung galaxy s åt frun och de har varit sådär, ljudkvalitén vid samtal är ju ganska dålig. Skärmen har jag tyckt om. Det inbyggda minnet i htc'n är ju skrattretande men det är väl bättre idag.

 

Jag funderade lite på iphone, eftersom vi har en ipad hemma, men den verkar lite bräcklig eftersom jag arbetar i automationsindustrin som service montör.

 

Nu när nokia äntligen kommer med en intressant modell igen så tänkte jag ge den en chans. Den trådlösa laddningen kan man ju strunta i eftersom det följer med en vanlig usb snabbladdare och ingen trådlös laddare.

En kollega hade köpt en lumia 800 och skärmen på den är ju helskön att använda, mycket bättre än htc och samsung som vi har.

 

Jag tror och hoppas för nokias skull att 820 och 920 blir hittar, kan ju hjälpa att priset på 920 i sverige ryktas till 5700 kr när iphone 32GB kostar 6995kr

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

Väntar nu på att det ska bli 22 nov när Lumia 920 börjar levereras och jag borde få min ganska fort eftersom den fanns i lager när jag förhandsbeställde. Priset med två års kontrakt hos sonera blev också betydligt bättre än väntat, 20€/mån eller totalt 480€ mot de övrigas pris på 599€.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 veckor senare...

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...