Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Känns som datorn kommer ge upp närsom


Anaste

Rekommendera Poster

Min dator har även omformaterad sig ungefär 3 gånger.

Jag trodde först att det kanske skulle varit något med minnet på ena hårdisken, så jag formaterade om den och problemen uppstår fortfarande.

Efter omformateringen av datorn har jag försökt installera upptaderingar via Windows Update, men de ''viktigaste'' vägrar installera sig.

Har även försökt att gå in på felsäkert läge och installera de uppdateringarna men funkar inte då heller.

Jag behöver verkligen hjälp då det känns som hela min dator kommer ge upp snart.

Väldigt tacksam för svar!

Upptaderingarna är :

Uppdatering för Microsoft .NET Framework 3.5 SP1, Windows Vista SP2 och Windows Server 2008 SP2 för x64-baserade datorer (KB982536)

Uppdatering för Windows Vista för x64-baserade system (KB2505189)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Min dator har även omformaterad sig ungefär 3 gånger.

Jag trodde först att det kanske skulle varit något med minnet på ena hårdisken, så jag formaterade om den och problemen uppstår fortfarande.

Efter omformateringen av datorn har jag försökt installera upptaderingar via Windows Update, men de ''viktigaste'' vägrar installera sig.

Har även försökt att gå in på felsäkert läge och installera de uppdateringarna men funkar inte då heller.

Jag behöver verkligen hjälp då det känns som hela min dator kommer ge upp snart.

Väldigt tacksam för svar!

Upptaderingarna är :

Uppdatering för Microsoft .NET Framework 3.5 SP1, Windows Vista SP2 och Windows Server 2008 SP2 för x64-baserade datorer (KB982536)

Uppdatering för Windows Vista för x64-baserade system (KB2505189)

 

Det krävs nog lite förtydligande vad du menar...

Datorn har omformaterat sig...låter väldigt märkligt... har den helt utan förvarning tagit bort ALLTING på hårddisken?...

Detta låter extremt konstigt och min gissning ifall detta är fallet att du har något elakt virus på datorn.

 

Vad händer när du försöker installera dina uppdateringar?. får du upp ett felmeddelande? isåfall vad säger felmeddelandet?.

 

Har du en aktiverad version av Windows? Vad har du för specifikation på din dator? processor, minne etc? vad har du för version av Windows?

 

Med mer information kommer flera kunna hjälpa dig.

 

/Niklas

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hårddisken kanske håller på och går sönder. Testa hårddisken med det testprogram som tillverkaren av den har på sin webbplats. Om du inte vet vilken tillverkare det är av hårddisken så kan man ofta få fram det genom att titta i Enhetshanteraren (högerklick på Den här datorn - Hantera), där brukar det stå åtminstone ett artikelnummer för hårddisken som man kan googla på för att få fram tillverkaren.

Det är oftare lättare att gå via sidan http://www.tacktech.com/display.cfm?ttid=287 för att hitta testprogrammet än att leta på tillverkarens webbplats.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...