Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Letar efter rätt mikrofon-utrustning


Niss3

Rekommendera Poster

Hej!

 

Jag är på jakt efter headset mikrofoner, trådlösa (utan hörlurar, bara mikrofoner).

 

Problemet är att jag vet inte vad det är jag behöver. Min första ide var att skaffa en mottagare som klarar av 4st trådlösa headset mikrofoner, ett mixerbord och alla kablar därtill. Detta blev väldigt fort en dyr historia och jag funderar på att skippa det och hitta en alternativ lösning.

 

Så, hjälp mig! Vad finns det för alternativ? Eller kanske ni har förslag på billigare grejer som kan uppfylla samma saker?

Vi ska spela spel och kunna kommentera medan vi streamar på internet. Har någon förslag på vad vi kan skaffa för mikrofoner? (Vi vill inte sitta med headsets. Vi vill bara ha små mikrofoner, typ myggor)

 

Jag funderade på om det kanske fanns någon billig trådlös USB enhet, eller bluetooth. Men jag har inte hittat något sådant. Vi behöver ju som sagt inte ha de mest avancerade grejerna.

 

Tack för all hjälp och alla tips!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du har skapat en annan tråd som jag misstänker är mycket relaterad till detta. Där frågar du om mixerbord bland annat. Jag tror att ett mixerbord + headset är den bästa lösningen. Då du antagligen vill ha en del av ljudet från spelet med i din ström och headsett är det bästa då du inte riskerar rundgång. Om du har mikrofoner + högtalare så kommer mickarna plocka upp ljudet från högtalarna och orsaka rundgång.

 

Så jag tror mixerbord där du plockar in ljud från spel i en kanal, headset a i en och headset b i en annan. Sen kommer tricket att få ljud dels ut i headsetten igen och dels in i datorn för att skicka ut i strömmen. Just den ekvationen har jag inte riktigt löst än.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...