Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Tangentbord till HP Pavilion G6


rimbaud65

Rekommendera Poster

Har fått ett litet problem med tangentbordet till HP Pavilion G6. Det kommer ibland lite smuts mellan tangenterna som man försöker ta bort. Jag har varit försiktig tycker jag men nu har det uppkommit ett litet fult märke precis under N-tangenten, eller mellan N-tangenten och mellanslagstangenten. Själva botten under tangenterna är svartfärgat till det här tangentbordet men märket är vitt, det verkar vara ett mycket tunt lager med svart färg och under det är det vitt eller metallfärgat. Jag skulle helt enkelt vilja få bort det så att jag får en jämn svart färg igen. De av er som har samma dator (det bör vara rätt många, eftersom den har sålts mycket) kan förhoppningsvis säga exakt vad jag skulle behöva. Jag tror att det skulle kunna gå att köpa någon liten sprayburk med den färgen och sedan spraya ner försiktigt under tangenten - men vilken sprayburk, vilken färg? Jag skulle vilja slippa att pilla bort tangenterna för det kan vara väldigt svårt att sätta fast de igen. Tangenterna har samma färg som botten så en liten försiktig sprayning ner under tangenten borde väl fungera, eller hur?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Seriöst... Du kan inte mena att du på allvar tror att någon känner till färgkoden på plåten under tangentbordet? Nu vet jag inte riktigt om det kanske är jag som är lite knepig som tar din fråga på allvar och svarar, men tar risken att bli idiotförklarad och svarar i alla fall. ANVÄND INTE SPRAYFÄRG! De starka lösningsmedel som finns i dessa färgburkar kan lösa upp plasten i tangenterna. Köp istället en pytteliten modellfärgsburk och måla med en tandpetare eller annat smalt. ...eller ännu hellre - lär dig leva med den lilla fläcken.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Seriöst... Du kan inte mena att du på allvar tror att någon känner till färgkoden på plåten under tangentbordet? Nu vet jag inte riktigt om det kanske är jag som är lite knepig som tar din fråga på allvar och svarar, men tar risken att bli idiotförklarad och svarar i alla fall. ANVÄND INTE SPRAYFÄRG! De starka lösningsmedel som finns i dessa färgburkar kan lösa upp plasten i tangenterna. Köp istället en pytteliten modellfärgsburk och måla med en tandpetare eller annat smalt. ...eller ännu hellre - lär dig leva med den lilla fläcken.

Vad är det här för något svar? Jag förstår att det inte är det värsta problemet som kan hända men jag vill få bort det helt enkelt. Pytteliten modellfärgsburk och en tandpetare låter som en bra idé, så tack för det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad är det här för något svar? Jag förstår att det inte är det värsta problemet som kan hända men jag vill få bort det helt enkelt. Pytteliten modellfärgsburk och en tandpetare låter som en bra idé, så tack för det.

Nä, kan nog hålla med dig om att det inte lät helt snyggt från min sida där, men jag var verkligen uppriktig i min fråga angående det roligaste "I-landsproblem" jag har hört talas om (en vit prick mellan N- och mellanslagstangenten :-), samt din fråga "om någon känner till vilken färg det skall vara". Men hur kul än alltihop var så kunde det ju finnas ett ärligt uppsåt, och då ville jag varna för att använda sprayfärg.

 

...men fråga mig inte hur jag vet det. (då kan man verkligen snacka om idiotstämpel sedan :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nä, kan nog hålla med dig om att det inte lät helt snyggt från min sida där, men jag var verkligen uppriktig i min fråga angående det roligaste "I-landsproblem" jag har hört talas om (en vit prick mellan N- och mellanslagstangenten :-), samt din fråga "om någon känner till vilken färg det skall vara". Men hur kul än alltihop var så kunde det ju finnas ett ärligt uppsåt, och då ville jag varna för att använda sprayfärg.

 

...men fråga mig inte hur jag vet det. (då kan man verkligen snacka om idiotstämpel sedan :-)

Det är mer än en prick, snarare är det ungefär en halv centimeter. Jag tycker det var bra att du svarade och föreslog modellfärg och tandpetare. Det borde gå. Är det i leksaksbutiker, hobbybutiker sådant går att köpa?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...