Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Datormanövrar


pchb1knowfinder

Rekommendera Poster

pchb1knowfinder

Hej .  Jag är helt ny på det här med datorer och kan inte , ännu , klistra in citats rutor när jag svarar på nåt .  Jag vill gärna lära mig !  Det är ju ett smidigt sätt att svara flera på en gång i en ruta . Nån som vill barmhärtiga sig ?  Snälla , tack .

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ta och lek lite i denna hörna

//eforum.idg.se/forum/113-testhornan/

och testa att klicka på alla knapparna ovan textrutan så ska du sett att du får häng på det hela.

 

var inte rädd för att posta nonsens där men se till att bifoga en kul youtube film i något av inläggen så blir vi alla glada!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Precis, i testhörnan är det fritt att göra och testa precis hur man vill, skapa olika trådar, skapa likadana trådar, klippa och klistra och leka runt, testa olika stilar, hur olika färger på text kan se ut, ta bort, redigera, ja, hur man vill.

 

Naturligtvis är även detta forum under uppsikt av moderator, men mycket friare för att kunna leka i, därav namnet Testhörnan.

Läs gärna första tråden innan du börjar

 

//eforum.idg.se/topic/217632-en-plats-for-test/

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

pchb1knowfinder

Va inne på testhörnan och jag fattar ingenting , va e de meningen att jag ska göra .  Jag är alltså TOTALT ny på det här med datorer så jag får inte riktigt den där intuitiva förståelsen ännu . Är manövern så komplicerad att ni inte bara kan ta och berätta hur jag ska göra för att klistra in andras inlägg med mina för att visa vad jag svarar på ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

pchb1knowfinder

Profilrutan har hängt sig . Om man klickar på rutan med sitt användarnamn där man skriver nya inlägg så kommer en hanteringsruta upp , profil vänner , trådar e.t.c . Den har suttit där nu sen i går kväll . Jag kan inte få bort den . Vad göra ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Profilmenyn borde försvinn när du antingen väljer något i menyn eller klickar någonstans utanför menyn.

 

Om du vill besvara flera inlägg på en gång, klickar du först på knappen "Citera flera inlägg" för varje inlägg du vill besvara och sedan på "Skriv nytt inlägg i tråden" för att få upp en ruta att skriva i.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

pchb1knowfinder

Cecilia . 1 . Precis , men den sitter kvar ändå , detta hände även för nån månad sen och då satt den kvar i c:a 3 dar för att sen försvinna . 2 . Var hittar man knappen citera flera inlägg .

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Under varje inlägg finns två knappar "Svara med citat" och "Citera flera inlägg".

 

Har du sett hjälptexterna för Eforum?

//eforum.idg.se/index.php?app=core&module=help

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har ett förslag till dig, om du inte tar illa upp;:rolleyes:

Jag startar en tråd i Testhörnan med ett par inlägg i, som du kan testa 'hej vilt i' (så länge det inte bryter mot Eforums regler) alla funktionerna i redigeraren samt dom val som finns att göra utöver detta.

 

Där kan vi tillsammans gå igenom allting du vill ha svar på om redigering, att kunna ladda upp bilder, video, citera flera inlägg etc.

Vad sägs?

 

I så fall är det denna tråd i Testhörnan:Klistra in citat och annat som kan göras i redigeraren

Och se även Cecilias inlägg om hjälptexterna.

Mvh :rolleyes:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

pchb1knowfinder

Du tror mig nog inte nu men jag har BARA en svara med citat ruta nere till höger och anmäl , till sidans topp till vänster , inget annat . Jag har skummat igenom dem .

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

pchb1knowfinder

Precis vad det är . Profilrutan har hängt sig och blockar en massa saker . Hoppas på råd ifrån nån kunnig , staff .

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

pchb1knowfinder
Vad händer om du stänger fliken/fönstret och tar fram Eforum på nytt?
Det har fixat sig men tack ändå Cecilia .
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...