Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

A4-papperet är olika stora


sotlugg

Rekommendera Poster

Hej!

 

Jag håller på att sammanställa en roman som är skriven i två olika filer pga omfånget. Nu när jag ska sammanställa det till ett dokument ser de olika ut trots att jag har samma typsnitt och storlek på bokstäverna. Det som skiljer är att det vita "papperet" i Word är olika stora. Är det någon vänlig själ som vet hur man justerar detta? Jag har Word 2010 och har ännu inte hunnit plugga in alla förändringar. Mycket tacksam för svar.

 

Marianne

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ser det olika ut när du skriver ut?

kan det vara så enkelt att marginalerna inte är lika?

 

 

 

Linjalerna är från -2 till +18 I båda fallen och marginalerna är inställda på "normal". Det är själva formatet av det vita fältet som är olika. Det ena större och det andra mindre. Har aldrig stött på något liknande förut.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Linjalerna är från -2 till +18 I båda fallen och marginalerna är inställda på "normal". Det är själva formatet av det vita fältet som är olika. Det ena större och det andra mindre. Har aldrig stött på något liknande förut.

 

 

 

Försökte skriva ut. Det gick bra med den större men var omöjligt med den mindre. Förvirrande!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Försökte skriva ut. Det gick bra med den större men var omöjligt med den mindre. Förvirrande!!

 

 

Såg nu under natten att det finns en spak längst ner till höger där man kan förstora och förminska Word. Vad nu den funktionen ska vara bra för? Hur som helst verkar det bara gå att skriva ut när spaken står på 100 %. Måste ha kommit åt knappen oavsiktligt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"Spaken" du manar har inget med utskrift att göra utan det är till för att zooma sidan. Kan vara användbart om man skriver med litet teckensnitt eller använder skärm med hög upplösning så att texten blir liten.

 

Prova att kopiera in innehåller till ett nytt dokument först den bit som är ok att skriva ut och sen problembiten. När du kopierar problembiten, se till att använda "Matcha målformatering" nät du klickar på denna:

 

post-124424-0-07665000-1346482567_thumb.jpg

 

Hoppas det fungerar, har aldrig hört om problemet eller råkat ut för liknande tidigare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...