Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Backup


marita1

Rekommendera Poster

Hej!

 

Kollar fortfarande på olika backup-program!

 

Är det någon som vet något om eller har erfarenhet av "Backup4all Lite"?

 

Det finns på senaste skivan från PC För Alla.

 

/M

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stefan Eklinder

Varför inte sköta det där manuellt?

 

Jag menar, programmet tar ändå backup på dina viktiga filer. Det kan du sköta lika bra själv. En USB-sticka som du har nära tillhands och slänger över dina viktiga filer när du gjort någon ändring. Så brukar jag göra. För att vara extra säker har jag även en online hårddisk. Skulle kåken brinna eller USB-stickan gå åt fanders har jag ändå min backup kvar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dom flesta backupprogram klarar det vanligaste man vill backa upp, och det finns en uppsjö av backupprogram.

Hur detta är som finns på denna skiva, vet jag inte, men sedan beror det ju lite på vad man vill ta backup på också.

Är det bara lite enkla filer man har, eller är det viktigare info?

 

Sedan finns det ju också backupprogram inbyggt i Windows 7 och i Vista också har jag för mig, som faktiskt fungera bra, i alla fall det i 7:an, för det kör jag själv.

 

Men det är ju bara att testa det backupprogram som finns på skivan, dom brukar inte lägga program på skivan som inte är bra, eller inte är testat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok, jag var bara intresserad om någon hade testat programmet.

Det är intressant med omdömen, det brukar ge uppslag om vad man själv bör kolla på.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok, jag var bara intresserad om någon hade testat programmet.

Det är intressant med omdömen, det brukar ge uppslag om vad man själv bör kolla på.

 

Du får gärna bli testpilot :thumbsup: , här hittar du en fullständig manual till programmet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

 

Jag använder Backup4all men Pro-versionen. Lite-versionen är lite "tunn" i sina funktioner, framför allt saknas inkrementell backup.

Men valet är beroende av vilken strategi man har för sin backup. Numera använder jag Windows säkerkopiering (systemavbildning) för att kunna återstarta systemet vid en krasch. För backup av användardata kör jag Backup4all samt en del enkel kopiering.

 

En sak jag gillar med Backup4all är att backupfilerna kan sparas i zip-format, så att man vid behov kan öppna dem med andra program. Mitt val av Pro-versionen beror bland annat på att den erbjuder bra kryptering av backupfilerna (AES) och möjlighet att skicka backupfilerna med FTP till en backupserver.

 

Testa gärna Lite-versionen.

 

Lycka till!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...