Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Få bort blå-ram runt fönster?


Nuggit

Rekommendera Poster

Tjena!

 

Går det på något sätt att få bort den fula blåa ramen runt fönstren i windows?

Jag har en liten skärm som jag har som extended desktop till min riktiga skärm, där jag vill placera delar av ett program...

(ett fönster ifrån programmet)

Eftersom fönstret är en del av programmet går det inte att ha det i fullskärm, utan jag måste dra storleken så att den matchar externa skärmen...

Men då får jag den extremt fula ramen...

Går det att få bort den på något sätt?

 

/Niklas

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej,

Hur du får bort ramen vet jag inte om det går.

Men du kan ändra utseendet på skivbordet och fönsterfärg, så slipper du den fula blåfärgen i vart fall och du kan även ställa in färgstyrka.

 

Själv har jag Windows Aero aktiverat (man väljer ett Windows Aero tema) fast med egen bakgrundsbild, men då har jag stängt av genomskinligheten på fönsterramarna etc. Detta kan dra lite grafikresurser från grafikkortet.

 

Högerklicka på skrivbordet > Anpassa

post-73434-0-85811900-1346145448_thumb.png

 

Klicka på fönsterfärg så kan du ställa in ytterligare och du kan ju testa med eller utan genomskinlighet.

 

post-73434-0-58369500-1346145609_thumb.png

 

Ytterligare inställningar finns under:

Kontrollpanelen > System och Säkerhet > System > till vänster klicka på Avancerade systeminställningar > i rutan Systemegenskaper klicka på fliken Avancerat > sedan på Prestanda Inställningar

 

post-73434-0-11445100-1346146448_thumb.png

 

Fliken Visuella effekter => finns diverse val man kan ställa in och själv har jag avaktiverat Aero Peak och Transparent glas för lite bättre grafikprestanda.

Men kolla igenom och se om det är något där som du kan ställa in ytterligare.

 

post-73434-0-30838200-1346146448_thumb.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej,

Hur du får bort ramen vet jag inte om det går.

Men du kan ändra utseendet på skivbordet och fönsterfärg, så slipper du den fula blåfärgen i vart fall och du kan även ställa in färgstyrka.

 

Själv har jag Windows Aero aktiverat (man väljer ett Windows Aero tema) fast med egen bakgrundsbild, men då har jag stängt av genomskinligheten på fönsterramarna etc. Detta kan dra lite grafikresurser från grafikkortet.

 

Högerklicka på skrivbordet > Anpassa

post-73434-0-85811900-1346145448_thumb.png

 

Klicka på fönsterfärg så kan du ställa in ytterligare och du kan ju testa med eller utan genomskinlighet.

 

post-73434-0-58369500-1346145609_thumb.png

 

Ytterligare inställningar finns under:

Kontrollpanelen > System och Säkerhet > System > till vänster klicka på Avancerade systeminställningar > i rutan Systemegenskaper klicka på fliken Avancerat > sedan på Prestanda Inställningar

 

post-73434-0-11445100-1346146448_thumb.png

 

Fliken Visuella effekter => finns diverse val man kan ställa in och själv har jag avaktiverat Aero Peak och Transparent glas för lite bättre grafikprestanda.

Men kolla igenom och se om det är något där som du kan ställa in ytterligare.

 

post-73434-0-30838200-1346146448_thumb.png

 

Tack för svar, jag har redan stängt ner alla effekter i windows för att få bättre prestanda... men kan testa detta om det inte finns något annat sätt... :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du vill göra ramen tunnare runt alla fönster så se http://www.sevenforu...your-needs.html men att bara göra ramen tunnare runt ett fönster går nog inte.

 

Det låter jättebra, det spelar mig ingen roll om ramen försvinner från samtliga fönster...

Jag ska testa detta så fort jag kommer hem. Jag återkommer om det hjälper

/Niklas

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...