Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Dator loggar ej in i windows!


Veros

Rekommendera Poster

Hej!

 

Jag har en bärbar dator av märket Toshiba och häromdagen när jag försökte starta den så ville den inte. Datorn startar så pass att man ser första bildrutan där det står "Toshiba" samt tryck "F2" eller "F12" bla bla... och sedan blir det svartskärm med ett lysande vitt streck uppe i vänstar hörnet.

 

Det händer inget om man trycker F2 eller F12 och det går inte att skriva något när man kommer till den varta skärmen. Någon om har en ide på vad det kan vara och hur man kan gå vidare??? (jag har kopplat in hårdisken via USB i en annan dator och kommer då in i den så hårdisken tycks ju vara ok i alla fall).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är inte så att du måste trycka på Fn-tangenten för att komma åt de funktionerna?

Har för mig att vissa datorer fungerar så (tyvärr).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är inte så att du måste trycka på Fn-tangenten för att komma åt de funktionerna?

Har för mig att vissa datorer fungerar så (tyvärr).

 

Nä har provat det med utan godkänt resultat.

 

Lyckades dock just få igång datorn genom att plocka bort batteri och RAM-minne och sätta tillbaka det igen. Lite skumt kan jag tycka men fungerade gjorde det :-/

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Låter lite som ram minnet kan vara dåligt. Det brukar många gånger resultera i att datorn "fryser", (låser) sig.

Eventuellt att det är grafikkortet men eftersom du fått igång datorn igen så tippar jag på minnet. Om den fortsätter krångla så prova att köra datorn utan batteri, alltså bara med strömsladden i.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...