Just nu i M3-nätverket
Jump to content

Problem med DeviceDisplayObjectProvider.exe

Knisse

Recommended Posts

Hej!

Jag använder Win7 Ultimate x64.

Helt plötsligt blev det omöjligt att göra en säker borttagning av extern disk.

Till en början låste sig datorn. Det blev "blåskärm" och minnesdumpningen innan omstart.

Jag valde att starta Windows normalt och gjorde därefter en ordentlig koll av min C-disk, gjorde vidare en djupskanning med hjälp av NIS (NortonInternet Security 2012) samt Malwarebytes Anti-Malware och kontrollerade filen DeviceDisplayObjectProvider.exe.

Jag fann inget avvikande eller misstänkt.

Vid förnyat försök med säker borttagning startar DeviceDisplayObjectProvider.exe enligt aktivitetshanteraren, men processen avslutades efter 10-15 skunder och allt annat tycks fungera normalt.

Via Gooogles har jag i princip inte hittat någon rimlig hjälp eller förklaring, förutom rådet att omregistrera devicedisplayobjectprovider.exe med hjälp av regsvr32.

Då jag försökte göra detta, snubblade jag på ytterligare ett problem. Jag fick upp följande: Startadressen för DllRegisterServer hittades inte.

Jag får lägga till ett ytterligare problem: Windows security center service är inaktiverat och kan inte startas.

I "Prompten" har jag som administratör kört sfc /scannow utan att finna några fel. Jag har också kört UnHackMe och Microsoft Malicious Removal Tool - 64 bit utan att finna något skumt.

Jag tycker att det verkar vara problem som skapats av en trojan/virus eller liknande, men jag har alltså inte hittat något.

Jag är tacksam för alla tips och råd!

Steg ett kör sfc /scanfile från ett admin dos fönster...återkomm

sfc /scannow :)

Hejsan!

..och tack för ditt svar.

Nu var det du föreslog en av de saker jag redan gjort. Även om jag möjligen uttryckte detta aningen kryptiskt: I "Prompten" har jag som administratör kört sfc /scannow utan att finna några fel.

Problemen är dock lösta nu. Det var registret som hade förlorat en del nycklar och värden.

Windows security center service löstes med hjälp av detta: http://answers.microsoft.com/en-us/w...3-265fbba64807

Sedan fick det dock bli en ren ominstallation, efter det att jag gjort back-up på en del filer, mappar och inställningar.

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...