Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Många olika bluescreens i ny dator


No-1

Rekommendera Poster

Hej!

 

Jag har precis byggt en ny dator som jag fått igång. Installerade WIn 7 (64-bit) och allt fungerade, vad det verkade felfritt. Valde från början att enbart använda mig av 8 GB RAM (Köpte 16 GB = 4*4096 Corsair Vengeance LP CL9). Eftersom allt flöt på satte jag i min gamla hårddisk (Samsung Spinpoint F3 HD103SJ) samt de ytterligare 8 GB RAM-minnena. Jag fortsatte installera diverse drivrutiner, bl.a. de senaste för grafikkortet HD Radeon 5670, vilka jag tankade ner från ATI:s hemsida.

 

Surfade därefter omkring lite på nätet och utforskade min dator. MEN helt plötsligt uppkom ett felmeddelande i Windows, vilket jag vill minnas handlade om fel i minnet. Jag tryckte då OK. Efter denna incident är datorn enormt instabil, och det har uppstått flera olika bluescreens. Datorn kan också krascha eller starta om utan förvarning. Den ger mig helt utan förvarning och när som helst bluescreens av olika slag. Bl.a. följande (se bifogade filer) Jag har också fått en bluescreen om Memory_Management som sammanfattningsvis säger att jag skall kontrollera så att hårdvara samt mjukvara är korrekt och fullständigt installerade. Teknisk information: STOP 0x0000001A. Jag har också fått en bluescreen med följande innehåll: irql_not_less_or_equal.

 

Jag skall köra MEMTEST 86 men det verkar som jag har en gammal version av programmet eftersom det vägrar starta när jag bootar det från CD:n... Det kanske är konfigurerat för XP som jag hade tidigare... I vilket fall som helst har jag kört Windows 7 eget minnestest utan att finna några fel. Jag skall bränna en ny version av MEMTEST 86 från en annan dator under dagen.

 

Någon som annars har en idé om vad som är fel? D.v.s. om det nu inte är minnena? Är det drivrutinerna för grafikkortet eller vad? Andra drivutiner? Är det fel på hårdvaran eller mjukvaran? Jag har ju knappt installerat något mer... Jo, Office 2007.

 

mvh

 

Kristofer

fel 3.txt

fel 4.txt

fel 5.txt

post-126424-0-07187500-1345989207_thumb.jpg

post-126424-0-37962000-1345989214_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sannolikt var det ett av mina 4 RAM-minnen.... körde MEMTEST 86 och fann närmare 4000 fel på ena stickan... minnet är nu reklamerat och utbytt! =)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...