Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Behöver hjälp att spela upp en film


Rolfgkohler

Rekommendera Poster

Har spelat in en film på min ca 8 år gamla LG HDD/DVD recorder RH277HB och bränt den på en DVD-skiva. Filmen går inte att spela upp på datorn. Datorn registrerar inte ens att det finns något på DVD-skivan. Filmen går bara att spela upp på LGs HDD/DVD recorder. Hur gör jag för att datorn ska kunna spela upp filmen?

 

Hoppas det finns någon som har ett tips om detta!

 

Rolf

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan det vara så att det behövs ett program som "hittar" det som finns på skivan?

 

http://www.isobuster.com/isobusterdownload.php

 

Det var ett tag sedan jag själv använde programmet men hade då framgång med det.

 

Jo, Isobuster hittar de drygt 2 GB i ISO-format och jag har extraherat dem från DVD-skivan till Datorn men vad gör jag sedan?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo, Isobuster hittar de drygt 2 GB i ISO-format och jag har extraherat dem från DVD-skivan till Datorn men vad gör jag sedan?

 

Nu samlar du ihop materialet du har i datorn och förbereder ditt brännprogram för bränning av en ny dvd-skiva.

 

Det var som sagt ett tag sedan jag själv behövde göra liknande sak. Har bara behövt göra det med en dvd-skiva. Någon annan kanske vill hjälpa till och bidra med hur man gör?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Använd tex. CDBurnerXP - gratis och klarar att bränna alla typer inkl. DVD-video.

 

Kom ihåg att bocka ur eventuella 3:e partsprogram som toolbar etc. Dessa vill du inte ha på din dator.

 

Men annars skulle jag ha stoppat tillbaks DVD-skivan i LG HDD/DVD recorder och gjort som Larsas sade.

Du måste avsluta, stänga (Finalize) skivan i den brännaren, innan den går att använda på en annan uppspelningsenhet.

 

Läs i instruktionsboken eller bläddra bland menyvalen, tills du får fram denna brännarfunktion.

Se också denna tråd: Hur avslutar man skivorna

 

Mvh

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Använd tex. CDBurnerXP - gratis och klarar att bränna alla typer inkl. DVD-video.

 

Kom ihåg att bocka ur eventuella 3:e partsprogram som toolbar etc. Dessa vill du inte ha på din dator.

 

Men annars skulle jag ha stoppat tillbaks DVD-skivan i LG HDD/DVD recorder och gjort som Larsas sade.

Du måste avsluta, stänga (Finalize) skivan i den brännaren, innan den går att använda på en annan uppspelningsenhet.

 

Läs i instruktionsboken eller bläddra bland menyvalen, tills du får fram denna brännarfunktion.

Se också denna tråd: Hur avslutar man skivorna

 

Mvh

 

Grejen är den att LG HDD/DVD-recorder står 3,5 mil ifrån mig och jag ville slippa den omvägen men det verkar ju inte vara nå´t annat att göra. Tack för tipsen i alla fall. Rolf

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja men då bränner du bara ut en ny DVD-skiva med brännarprogrammet jag länkat till.

Filerna hade du ju redan plockat ur med Isobuster.

 

Mvh

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

Har spelat in en film på min ca 8 år gamla LG HDD/DVD recorder RH277HB och bränt den på en DVD-skiva. Filmen går inte att spela upp på datorn. Datorn registrerar inte ens att det finns något på DVD-skivan. Filmen går bara att spela upp på LGs HDD/DVD recorder. Hur gör jag för att datorn ska kunna spela upp filmen?

 

Hoppas det finns någon som har ett tips om detta!

 

Rolf

Hardu kört funktionen som avslutar skivan?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...