Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Var hämtar jag ATI Catalyst Controll center


Pellepop

Rekommendera Poster

Hejsan!Först o främst ber jag om ursäkt om jag lagt denna fråga fel!Jag har en Toshiba dator som jag vid ett flera tillfällen har fabriksinstallerat..för att sedan uppdatera till W7 med toshibas uppdateringsskiva.Vid dessa tillfällen så har jag fått ett meddelande om att ATI Catalyst Control center har "avinstallerats från datorn"o att jag uppmanas att hämta den på nätet.Jag har ATI Catalyst Install manager på datorn..men inte "Center".Är lite för dum o fattar inte vilken av alla länkar på internet är den som gäller för mig vid installation av "ATI Control center"?Enligt min son så behövs den endast om jag ska göra nån inställning innan typ spel online!?Vad har jag för "nytta" av Control center...samt var installerar jag den?MVH

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej,

ATI Catalyst Control Center innehåller även grafikdrivrutin och är där man kan ställa in färger, flera bildskärmar, skärmupplösningar, olika spelprofiler etc.

Hämtas hos AMD vilka är dom som tillverkar AMD grafikkort och grafikkrets, tidigare ATI.

 

Du väljer typ av dator, grafikkortsserie, modell och operativsystem

http://support.amd.c...SupportHub.aspx

 

När du hämtat Catalyst Control Center S/W så högerklickar du på .exe filen och väljer 'Kör som administratör'.

Gäller Windows Vista/Windows 7/8

Behöver du hjälp, så tala om vilken typ av dator du har, vilket grafikkort (modell) det sitter i samt O/S.

Mvh

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...