Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Hotmail.com problem


rickard 1

Rekommendera Poster

På en några år gammal dator med Windows Vista använder jag sedan flera år Hotmail.com som e-postprogram.

 

Nyligen kräver programmet att jag förutom användarnamn och lösenord, också måste lägga in telefonnummer och alternativ epostadress och dessutom skaffa ett Microsoft konto. För att kunna göra detta måste jag ladda ner ytterligare Microsoft mjukvara, systemkravet för detta är dock Windows 7, vilket jag alltså inte har.

 

Jag anser att användarnamn och lösenord räcker och vill inte ha ett Microsoft konto och avser inte heller uppgradera till Windows 7.

 

Hur kan jag få mitt gamla Hotmail.com konto att fungera; jag kommer inte in i det nu!!!

 

Tacksam för hjälp.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Microsoft-konto är det som förut kallades för Windows Live ID, du behöver inte göra något de har bara bytt namn. Alla som har Hotmail hade ett Windows Live ID-konto. Hotmail.com fungerar precis som förut bara ange e-postadress och lösenord.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men nu ska dom tydligen snart skrota Hotmail, och föra över allt till en molnversion av Outlook istället, så får man se hur det blir?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 6 months later...

HEJ! ja nu undrar jag liksom många f.d. hotmailare hur man skall förhålla sig till Outlook. Finns det inget enkelt lättanvänt e-postprigram längre? Outlook verkar vara skapat för att hantera enorma volymer med mail av olika slag nyhetsbrev etc?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

HEJ! ja nu undrar jag liksom många f.d. hotmailare hur man skall förhålla sig till Outlook. Finns det inget enkelt lättanvänt e-postprigram längre? Outlook verkar vara skapat för att hantera enorma volymer med mail av olika slag nyhetsbrev etc?

Det är ju viss skillnad på Outlook som program och Outlook som molntjänst.

Vill man ha ett e-postprogram så är ju Thunderbird ett bra val.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...