Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Problem installera JAVA i Windows 7!


architect

Rekommendera Poster

Jag har precis skaffat en ny dator med Java installerat från start. När jag besöker java.com och ska verifiera om Java finns på min dator http://www.java.com/...d/installed.jsp så hoppar Java konsolen igång. Texten "plugin2manager.parentwindowDispose" dyker upp i Java konsolen. Efter ett tag kommer texten "Fel.Klicka för med information" När jag gör det kommer det upp en ruta där det står "Applikationsfel. Class Not Found Exception". Jag har provat att ladda hem Java för både Windows 32 och Windows 64,då jag har Windows 7 64-bitar som operativsystem,men jag kan ändå inte få Java att fungera. Jag har provat att starta om datorn,men det har inte hjälpt.

 

 

Microsoft ger inte support för Java,så jag undrar om någon vänlig människa pedagogiskt kan förklara hur man går till väga för att kunna installera och få Java att fungera i Windows 7?:blush:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Antingen så kan du ominstallera javan på din dator, kanske det enklaste, eller låta datorn backa tillbaka till leveransskick, men om detta fel har varit ifrån början, så kanske det inte blev rätt installerat från början.

 

Du måste först avinstallera javan som finns innan du installerar om med ny, och det gör du i Program och funktioner i Kontrollpanelen.

Nu vet jag inte vilken java som felar i din, eftersom det normalt finns både 32 och 64 -bitars versioner installerad i datorn man köper färdig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Antingen så kan du ominstallera javan på din dator, kanske det enklaste, eller låta datorn backa tillbaka till leveransskick, men om detta fel har varit ifrån början, så kanske det inte blev rätt installerat från början.

 

Du måste först avinstallera javan som finns innan du installerar om med ny, och det gör du i Program och funktioner i Kontrollpanelen.

Nu vet jag inte vilken java som felar i din, eftersom det normalt finns både 32 och 64 -bitars versioner installerad i datorn man köper färdig.

 

 

 

Tack för svaret! Jag har provat att avinstallera Java,och sedan ominstallerat det med det blir exakt samma fel igen.:( Man ska väl inte behöva ominstallera hela Windows för att få Java att fungera som det ska? Finns det fler förslag på hur man kan få Java att fungera?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du prövat med någon annan webbläsare?

Fungerar Java på någon annan webbsida?

 

 

Jag har provat att testa Java med Opera och Mozilla Firefox,men Java fungerar inte där heller. Jag har provat alla självhjälps varianter som finns på Java.com,och Java fungerar ändå inte. Jag har även provat att vända mig till telefonkundupporten hos dom jag köpte datorn från,men vi har inte lyckat lösa problemet,så jag får nog lämna in datorn för att kunna lösa det här verkar det som.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har ringt till supporten där jag köpte datorn,och dom kunde inte ge mer råd än dom råd som står på Java.com hur man löser felet. Jag har Windows 7 64-bitars operativsystem. Jag har provat att ladda hem både Java för 32-bitars och Java för 64-bitar,men ingen av versionerna har fungerat.

 

 

Jag tror inte att en ominstallation av Windows skulle hjälpa mig att lösa problemet,då jag inte kan komma på något fel som uppstod vid själva installationen.Java har ingen support i Sverige,och det går inte heller att kontakta dom direkt om man behöver hjälp. Den enda servicen som dom erbjuder på sin sida är att chatta med någon Java anställd,men det kostar 50$! Har ni fler förslag på hur man kan lösa det här problemet?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad har du för Java-version installerad?

 

På vilka webbsidor har du kollat om Java fungerar?

Får du samma felmeddelande på samtliga sidor?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad har du för Java-version installerad?På vilka webbsidor har du kollat om Java fungerar?Får du samma felmeddelande på samtliga sidor?

 

Förrutom på Java.com så har jag även bla provat att logga in på e-post tjänsten countermail.com som kräver att Java fungerar,och då dyker meddelandet upp: "Testing your web browser... Please wait.Java failedThis application requires Java to function properly."

Min Java version är:Java Standard Edition Version 7 uppdatering 6 (bygge 1.7_0-06_b24)

När jag nyss försökte att ladda hem senste Java versionen så dök ett nytt meddelande upp. Det stod: C:\Users\\AppData\LocalLow\Sun\Java\jre1.7.0_06\java_sp.dll is corrupt

 

Det gick ändå att ladda hem senaste Javan,men den fungerar fortfarande inte.

 

 

 

 

.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En av Java-filerna verkar alltså vara skadad. Det är viktigt att du avinstallerar den befintliga versionen och raderar Java-mapparna, C:\Users\xx\AppData\LocalLow\Sun\Java\jre1.7.0_06, C:\Program (x86)\Java och C:\Program\Java så att inget gammalt ligger kvar när du installerar på nytt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En av Java-filerna verkar alltså vara skadad. Det är viktigt att du avinstallerar den befintliga versionen och raderar Java-mapparna, C:\Users\xx\AppData\LocalLow\Sun\Java\jre1.7.0_06, C:\Program (x86)\Java och C:\Program\Java så att inget gammalt ligger kvar när du installerar på nytt.

 

Ja,så kan det vara! Tanken har slagit mig att någon registerfil är skadad. I Dator>Hårddisken C:\>Program så hittar jag en filmapp som heter Java. Är det samma som dom filerna som du skrev? Hur gör jag för att komma åt dom ovanstående filerna som du skrev?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

JavaRA är ju bra på att få bort Java helt, som Laston skrev. Pröva det så slipper du ta bort mappar själv.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag laddade hem JavaRA och körde rensning av Java,men Java fungerar fortfarande inte. Jag vet inte riktigt vad jag ska prova nu faktiskt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Avinstallera med JavaRA igen. Hämta den installationsfil som kallas "Windows Offline (32-bitars)" på http://www.java.com/...load/manual.jsp och installera.

 

 

 

Jag har prova att avinstallera med JavaRA igen,och jag hämtade Windows Offline (32 bitars),men det fungerar fortfarande inte,tyvärr.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

6an finns här på deras hemsida annars:

http://www.oracle.co...ds-1637595.html

 

 

 

Jag provade att gå in på ovanstående länk och installerade Java 6 och hör och häpna-nu fungerar det!!!:D

 

 

Så här ser det ut när jag verifierar Java,respektive texten i Java konsol fönstret(se bägge bilderna längst ned i posten):

 

 

Ett stort tack ska ni ha för alla tips och råd som ni har givit för att kunna lösa problemet! !:thumbsup:

 

 

Några följdfrågor har jag naturligtvis nu.Ska jag(rättare sagt-vågar jag nu) avinstallera några av dom andra Java versionerna-eller ska jag låta det vara som det är? Vart var det felet låg någonstans? Jag skulle bra gärna vilja veta vad det är som har gjort att det har krånglat så otroligt mycket,så att jag kan rätta till felet om det uppstår igen! Edit:När jag tittar under kontrollpanelen>program och funktioner> så har jag nu två Java program(se bilden) och dessa heter:Java 7 Update 6 och Java 6 Update 34 (64 bit),vilket verkar vara helt som det ska.

post-126579-0-18517400-1346000460_thumb.png

post-126579-0-92071500-1346000512_thumb.png

post-126579-0-68808600-1346002226_thumb.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

:thumbsup:

 

Eftersom "Java 7 Update 6" inte fungerar så tycker jag att du ska avinstallera den. Om du vill kunna använda Java i något annat än 64-bitars Internet Explorer så bör du installera 32-bitars Java också. På sidan som Laston länkade till kallas den "Windows x86", du kan välja Online- eller Offline-versionen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jaha,nu har Java fungerat felfritt i flera dagar,så jag får väl betrakta problemet som löst.:)

 

När jag hade Windows XP på min gamla dator så hade jag under alla år aldrig något problem med att ladda hem Java.Jag undrar vad det var som var fel nu när jag använder Windows 7? Varför fungerade det inte med att helt enkelt surfa in på Java.com hemsida och trycka på "verifiera Java" och därefter bara ladda hem den senaste Java versionen som finns tillgänglig? Är det fel på Javas sida(bugg i någon Java version) eller vad berodde felet på?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...