Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Kontrollpanelen/program och funktioner


Torparen

Rekommendera Poster

Var inne för några dagar sedan för att ta bort några program. Då jag skulle ta bort prgm 2 får jag beskedet "vänta till pågående avinstallation är klar" Detta besked får jag även efter två dagar :thumbsdown:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för tipset det funkade. Men å andra sidan något är sjukt då det krävs denna åtgärd.:thumbsup:

 

Har du startat om datorn? En riktig omstart, inte bara försätta den i sömnläge eller liknande.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för tipset det funkade. Men å andra sidan något är sjukt då det krävs denna åtgärd.:thumbsup:

Det är inte alls ovanligt att det krävs en omstart för att avinstallera ett program i Windows. Sedan kan man tycka vad man vill om det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är också på samma sätt med installation av vissa program, speciellt tyngre program brukar kräva en omstart innan installationen blir slutförd, vilket då framgår i form av ett meddelande på skärmen.

 

Detta kan ha att göra med vissa tjänster som inte får vara igång och köras för att avinstallation/installation skall kunna slutföras.

Dessutom utförs det ändringar i Registret och dessa läses in bara en gång till minnet - det är när datorn/Windows startar - och inte efter viloläget/strömsparläget, då är det gamla registerdata efter senaste starten som ligger i minnet.

 

Det beror helt på vilka program det är som sagt och inget onormalt i Microsoft Windows miljön.

Mvh

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för en mycket informativ och pedagogisk redovisning. :thumbsup:

 

Tack till alla rådgivare föreslår att vi arkiverar akten.

 

Hälsningar Lennart

Välkommen till min hemsida

hunden.dinstudio.se

 

Det är också på samma sätt med installation av vissa program, speciellt tyngre program brukar kräva en omstart innan installationen blir slutförd, vilket då framgår i form av ett meddelande på skärmen.

 

Detta kan ha att göra med vissa tjänster som inte får vara igång och köras för att avinstallation/installation skall kunna slutföras.

Dessutom utförs det ändringar i Registret och dessa läses in bara en gång till minnet - det är när datorn/Windows startar - och inte efter viloläget/strömsparläget, då är det gamla registerdata efter senaste starten som ligger i minnet.

 

Det beror helt på vilka program det är som sagt och inget onormalt i Microsoft Windows miljön.

Mvh

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...