Just nu i M3-nätverket
Jump to content

Hjälpetexter i tabellfält?

fischer

Recommended Posts

Hej,

Jag har en tabell där jag vill att användarna ska fylla i uppgifter i en kolumn och det ska vara en hjälptext i cellerna typ "skriv målet med utbildningen här". Så man läst hjälptexten och klickar i cellen ska hjälptexten försvinna så att man kan börja skriva. Om man inte skriver något i cellen ska inte hjälptexten skrivas ut...Jag får inte till det. Jag vill helst inte använda kommentarer eftersom jag vill ha överblick över alla fälten direkt.

Very tacksam för hjälp.

:) Mast

Tror inte det går att få till det du önskar utan att använda VBA-kod. Kommentarer vill man inte använda för sådant för det blir fult.

Prova att göra det i excel i stället för då kan du använda funktionen "Infoga kommentar". Om det tvunget ska vara ett Word-dokument så infoga ett Excel-kalkylblad i Word-dokumentet.

Tror inte det går att få till det du önskar utan att använda VBA-kod. Kommentarer vill man inte använda för sådant för det blir fult.

Äsch då. Tack för svaret! får hitta något annat sätt. Excel och kommentarer funkar ju tekniskt men det är lite roddigt för användarna. Jag får hitta en annan väg. /M

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...