Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Mobilbyte på g- funderar på platta i stället


Scooby

Rekommendera Poster

Har en trött HTC uppdaterad till Android 3.*. Smörgåsen finns inte som uppdatering och givetvis inte heller gelebönan. Jag undrar därför, eftersom jag kör mycket mail, film och läser en hel del i nuvarande mobil (4,7'-skärm) om det kan vara värt att satsa på en padda i stället?

Men vilket märke?

 

Kraven jag har:

3G-uppkoppling (gärna lte också, men absolut inte nödvändigt- är inte utbyggt där jag bor :rolleyes:)

Bra batteritid - laddaren ska max behövas en gång om dagen vid normalanvändning. Då kikar jag gärna på film/tv från/till jobb (totalt drygt 1,5 tim,, streamar oftast), mailar och surfar lite efter behov.

WIFI- givetvis, gärna 5 GHz, men det funkar med enbart 2,4 GHz också.

Android 4.* - gärna redan nu Jellybean, men inget krav. Vill INTE ha Apple!

 

Önskemål

Gärna möjligheter att köra Officefiler (mest Excel)

Gärna anslutningsbar till nätverksskrivare utan allt för mycket IP-pill...

 

Har en dålig (3) operatör idag. Mottar gärna förslag på någon bättre. SMS:ar minimalt, mailar och ringer till Telias nät mest.

 

Det jag gärna tar emot tips på

Platta som uppfyller kraven och så långt det är möjligt önskemålen ovan. Pris är i nuläget orelevant.

Bra abb, om jag nu ska lämna mobilen hemma helt (har snart utgången bindningstid, så)...

 

Tackar allra ödmjukast på förhand!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bara genom att bestämma att du vill ha Android 4.x och 3G så är du nere på 17 produkter enligt prisjakt: http://www.prisjakt.nu/kategori.php?k=1594#rparams=l=s91761521

De har ingen produkt med Android 4.1 och 3G eller med Android 4.x och 4G LTE.

Av de 17 produkterna antar jag att det finns några med för kort batteritid.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...