Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

All E-post måste ändras, varför?


VIM

Rekommendera Poster

All min e-post måste,för att bli mer lättläst,ändras genom att gå till "Kodning UTF8" och dessutom gå till "HTML". Hur kan jag ändra detta?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ah, sorry, inte bekant med det programmet men det finns det andra som är här. Ta en titt i allmänna inställningarna och se vilkens standardkodning som är satt. kanske något där som bör ändras.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skapa ett nytt mail och välj Alternativ / Kodning / Fler och leta upp önskat alternativ. Att mailet skulle bli tydligare för att du ändrar till Utf-8 har jag svårt och tänka mig. Tydligheten beror mer på typsnittet än på teckenkodningen.

 

Hur du skriver html-mail i Livemail vet jag inte.

 

Ovan gäller för mail som du skriver själv, inte för de som du tar i mot.

 

Edit:

Mailen är i grundinställningen i html-format.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skapa ett nytt mail och välj Alternativ / Kodning / Fler och leta upp önskat alternativ. Att mailet skulle bli tydligare för att du ändrar till Utf-8 har jag svårt och tänka mig. Tydligheten beror mer på typsnittet än på teckenkodningen.

 

Hur du skriver html-mail i Livemail vet jag inte.

 

Ovan gäller för mail som du skriver själv, inte för de som du tar i mot.

 

Edit:

Mailen är i grundinställningen i html-format.

Hej Tune, det gäller just inkommande e-post. När jag klickar "Visa" måste jag sedan klicka på "meddelande i HTML" respektive "kodning" varvid "fler" står längst ner i ruta i samma meny där jag måste välja UTF8 för att få ordning på det inkommande e-postmeddelandet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...