Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

text i OOo Writer förvandlad till konstig text vid kopiering


VIM

Rekommendera Poster

Hej, jag har skrivit och sparat ett dokument i Open Office Writer. Jag vill kopiera in detta dok. till min laptop där jag kör Windows 7. När jag kollar i XP om min kopiering till ett USB minne har fungerat ser jag nedanstående, föga uppmuntrande, bild.

Vad har hänt? Kan man inte göra som jag har gjort? Hur ska jag göra?

 

 

 

PKåi A^Æ2 ''mimetypeapplication/vnd.oasis.opendocument.textPKåi AConfigurations2/statusbar/PKåi A'Configurations2/accelerator/current.xmlPKPKåi AConfigurations2/floater/PKåi AConfigurations2/popupmenu/PKåi AConfigurations2/progressbar/PKåi AConfigurations2/toolpanel/PKåi AConfigurations2/menubar/PKåi AConfigurations2/toolbar/PKåi AConfigurations2/images/Bitmaps/PKåi A layout-cachecd`d(àc``àd``12PK‘4¢æPKåi A content.xmlí]ÝrÛ¸¾ïS`´3™dj‰ú·ä¬½“Mœ&³ùqcgÛíM! jP²ïözÝ^t’WÈ øMöIz@R”,Ë”´.ÅÝ™Ø$ÎwþíDßÿpødƤâ¡8¬4jõ abº\x‡•g/«½ÊGø>ø¸á0 ˜ÐÕa(4|%°[¨»zX‰¤8©âê@Ѐ©=<§L$»²Ôæ,ûFéK?÷vCœÝ­Ù…λi—öÒAþ“ qv·+é<ïf¤¥f·Â¼›/”_… õ`J5_‘âÂçbrXk==pœù|^›·j¡ôœF¿ßwÌj*ð0¥›FÒ7TîÐa>ÃÔӨ5œ„6`šæ•i³"‰(0™[5TÓk¨ª™—Û"fÞ ªŽ©Ìm†xÞ–›Þ–›ÝP=¾“žóÍoß,lAyÏBÚ%U %Ÿæ¾¦¥ÎîÃ07X5â6ëõ¶cŸ3ÔóäsÉ5“òáFò!õ‡©ÆÃ`Ò€®áE•ÍÐLSÃGE¨64»œ+÷FÖ}ûæt8f]óÛ‰«\(MÅB3A¸ñ¦G²i(uª˜Qþ€ h5SÙÆ:ðovw\MH=éºkIAœ–®ŽWq6ÿn)n¶‡¾cˆRÃåÌO¼$¥¯Ã.¦Lr¼ õѪ¥q„ÓƒÌnk‹ñÎL.jVŽ’ÄcV9é‹$ êˆYÕeC_}oHúšØg”ã°rª©<½ !h‚EBpÿreqÁ£bèEUÙUgó!o©ð¨ßXs‚]¹mÿ{ÐÞBfoasúV䛓a@Å^è4TOWèìË% XúªÇ€>,c~ Š)×Cˆr3*¹1‰[D{dë

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad har du sparat dokumentet i för filformat?

 

Vilket program försöker du öppna dokumentet med?

 

Det ser ut som det är ett filformat som inte stöds att döma av krumelurerna.

 

Prova att spara om filen i samma format en gång till.

 

Prova att spara om filen i annat format.(t.ex .doc om det är word du försöker öppna med).

 

Annars installera LibreOffice eller Open Office på W7-datorn och öppna med något av dessa.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad har du sparat dokumentet i för filformat?

Jag har sparat i Open Office WriterVilket program försöker du öppna dokumentet med?

Samma som sparat.Det ser ut som det är ett filformat som inte stöds att döma av krumelurerna.

Det står ODF textdokumentProva att spara om filen i samma format en gång till.

Det blir ingen skillnad.Prova att spara om filen i annat format.(t.ex .doc om det är word du försöker öppna med).

WDe sparformat som står till buds är följande: ODF Template, OOo1 Template, OOo1Text, Word 97/2000/XP (doc), Word 95, Word 6.0, Rich Text, Text, Text encoded, HTML doc. samt Word 2003 XML. Annars installera LibreOffice eller Open Office på W7-datorn och öppna med något av dessa.

Det är inte på Windows 7 programmet det går galet, det är när jag har sparat Open Office dokumentet på den stationära XP-datorn och vill kolla hur det ser ut innan jag lägger in det på Windows-7 datorn.

Jag har alltså inte ens installerat det på Windows-7 datorn ännu.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Prova att spara i Rich Text (.rtf). Det är ett universellt filformat som ska fungera i de flesta ordbehandlingsprogram.

 

 

Vilken Open Office utgåva har du, ser ut som du har en gammal eftersom du inte kan spara i de nyare microsoft-formaten(.docx)?

 

Den senaste utgåvan heter 3.3.0 enligt http://www.openoffice.org/sv/get/

 

Har du en gammal så prova att installera en nyare.

 

Är Usb-minnet ok?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Prova att spara i Rich Text (.rtf). Det är ett universellt filformat som ska fungera i de flesta ordbehandlingsprogram.

 

 

Vilken Open Office utgåva har du, ser ut som du har en gammal eftersom du inte kan spara i de nyare microsoft-formaten(.docx)?

 

Den senaste utgåvan heter 3.3.0 enligt http://www.openoffice.org/sv/get/

 

Har du en gammal så prova att installera en nyare.

 

Är Usb-minnet ok?

 

Jag slutar aldrig att förvånas över hur många lösningar det finns och det är alltid någon som kan dem. Jag tackar för all hjälp Tune.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...