Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Aktivera Bluetooth - schemalagt


Mikael63

Rekommendera Poster

Ja, jag kan ju söka själv men om någon redan har en lösning så blir det enklare...

 

Jag brukar stänga av BT, i telefonen, när jag inte är på kontoret för att "spara batteri".

 

Om jag inte kommer ihåg att starta BT igen så blir det ju svårt att svara i BT-headsetet om det ringer.. eller om jag själv ringer men inget hör i lurarna..

 

Skulle därför vilja schemalägga detta så att BT startas, och helst avslutas, vid de intervaller jag anger. Finns någon "app" för detta tro?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tjena!

 

Det framgår inte vad för telefon du har, om du har en android finns det en suverän app som heter Llama. Du kan lära applikationen olika platser, (baserat på vilka basstationer telefonen använder sig av). Då lär den sig när du är på jobbet osv. Då kan du enkelt göra så att den slår igång bluetooth när du lämnar jobbet fysiskt. Eller vid en viss tid...

 

Det går att göra istortsett vad som helst... Appen är gratis

 

Rekomenderas varmt, jag använder den oavbrutet!:)

/Niklas

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Går det att få den att starta BT automatiskt i bilen?

Nu har jag ju precis börjat använda programmet men man kan ju lära det att känna igen när man är i bilen, låt säga på sträckan mellan punkt A och punkt B.

 

Men om då ex. A är på ens egen garageuppfart kanske det blir svårt att skilja den från när man är hemma/inne.

 

Då kan det nog vara enklare att låta mobilen ha BT avstängt hemma, på jobbet/skolan, på bion osv. och igång på övrig plats om det då är mest troligt att man sitter i bilen.

 

Edit: Programmet kan aktivera BT när mobilen laddas vilket den väl kanske gör om den sitter i bilen. Aktiveras ju då också om den laddas på annan plats men energimässigt (batterimässigt) gör det ju inget..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 veckor senare...

Tyvärr var Llama för opålitligt för min del. Eller eg. är det väl inte programmets fel utan att Telia byter sändare för ofta, kanske ändrar hårdvaran/identiteten.

 

Testar nu Auto Bluetooth

Fyller på med att den fungerade en gång. Ringde ett samtal, Bluetooth aktiverades, headset kopplades in. Efter samtalet avaktiverades Bluetooth = okej.

Nästa gång så avaktiveras inte Bluetooth. Detta trots inställning som säger att den inte ska kvarhållas. Eg. gör det inget eftersom min ursprungsfråga mer gällde att aktivera, vilket den ju gör.

 

Testar nu Bluetooth Automatic Switcher..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 months later...

Nej, ingen framgång med dessa appar.

 

Kör nu åter med llama men nyttjar inte "Area" utan schemalägger detta.

Låter också llama döda så många appar den kan när skärmen släcks..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...