Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Hur överföra till CD-skiva/USB minne?


VIM

Rekommendera Poster

Jag har, ett flertal gånger, försökt att överföra ett Open Office dokument till en CD-skiva och/eller ett USB-minne men efter att ha klickat på "kopiera" för att "klistra" in dokumentet i en av de olika "kontakterna" (finner tyvärr inte det rätta datoruttrycket) finns där inget "klistra in"-kommando.

Jag ska försöka förklara vad jag menar med "kontakterna".

På min HP Pavilion T270 visas vid vänsterklickande på "Den här datorn" en DVD-enhet, en DVD/CD-RW-enhet och 4 st. flyttbara enheter vilka alla jag kallar "kontakter". Jag vet heller aldrig vilken av de fyra flyttbara "kontakterna" som motsvaras av de fyra "mottagarkontakterna" på datorn. Dessutom förstår jag inte skillnaden på de två fasta "kontakterna".

Hoppas verkligen att min "förklaring" är OK.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För det första, Windows XP stöder bara kopiering till CD, ej DVD. XP märker vilken typ av skiva du stoppar i, oavsett om du har en CD- eller DVD-brännare (klarar även CD).

 

Högerklicka på filen eller de markerade filerna och välj:

 

Skicka till > CD eller DVD-RAM beroende på vad du har för brännare

 

Högerklicka på brännarenheten, oftast D: och välj

 

Skriv de här filerna till CD

 

Följ sedan guiden

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För det första, Windows XP stöder bara kopiering till CD, ej DVD. XP märker vilken typ av skiva du stoppar i, oavsett om du har en CD- eller DVD-brännare (klarar även CD).

Det är ju inga problem. Det är bara att installera t.ex. CDBurnerXP.

 

VIM, starta datorn utan att koppla in USB-minnet. Öppna den här datorn. Notera vilka bokstavsbeteckningar enheterna har. Sedan ansluter du USB-minnet. Den får sedan en ny bokstav. Då vet du vilken som är USB-minnet.

 

Sedan gör du som Flora beskrivit, men välj USB-minnet. Fungerar inte det är det troligtvis fel på USB-minnet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För det första, Windows XP stöder bara kopiering till CD, ej DVD. XP märker vilken typ av skiva du stoppar i, oavsett om du har en CD- eller DVD-brännare (klarar även CD).

 

Högerklicka på filen eller de markerade filerna och välj:

 

Skicka till > CD eller DVD-RAM beroende på vad du har för brännare

 

Högerklicka på brännarenheten, oftast D: och välj

 

Skriv de här filerna till CD

 

Följ sedan guiden

Tack Flora 50 för hjälpen.

VIM

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är ju inga problem. Det är bara att installera t.ex. CDBurnerXP.

 

VIM, starta datorn utan att koppla in USB-minnet. Öppna den här datorn. Notera vilka bokstavsbeteckningar enheterna har. Sedan ansluter du USB-minnet. Den får sedan en ny bokstav. Då vet du vilken som är USB-minnet.

 

Sedan gör du som Flora beskrivit, men välj USB-minnet. Fungerar inte det är det troligtvis fel på USB-minnet.

 

Tack Vertpre för din hjälp.

VIM

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...