Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Problem med nybyggd dator


MariaMarten

Rekommendera Poster

Hejsan. För 3 veckor sedan beställde och byggde min son en helt ny dator till mej. Men den funkar inte riktigt som den ska. Får bl.a meddelande om Windows. Står bl.a att "aktiveringsservern upptäckt att det inte gick använda den angivna produktnyckeln. KOD: 0XC004C008". Men det går ändå att starta om programmet och köra vidare. Jag har Windows 7 64 bits, samma som jag hade på förra datorn. Inga problem där då.

 

Står datorn på ett tag, blir det små rutor i olika färger på sidan som är öppen.

 

Program slutar svara.

 

Även Flash Player programmet krånglar.

 

 

Vad kan detta vara? Min son bor inte i samma stad som jag, så därför kan han inte komma och försöka lista ut det själv.

Har provat IE, Firefox och Google Crome, men samma på alla tre.

 

Hoppas på svar. :)

 

Maria

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Hejsan. Tack för hjälpen. Vet nog varför jag har problem med windows. Det exemplaret jag har på Windows 7 går bara installera på en dator. Så blir till att köpa ett nytt exemplar. :blink: Hade jag aldrig tänkt på själv, men alltid lär man sej något nytt.

Tack igen!

Maria

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hejsan. Tack för hjälpen. Vet nog varför jag har problem med windows. Det exemplaret jag har på Windows 7 går bara installera på en dator. Så blir till att köpa ett nytt exemplar. :blink: Hade jag aldrig tänkt på själv, men alltid lär man sej något nytt.

Tack igen!

Maria

Jag tycker du ska ta kontakt med Microsoft i Sverige först, innan du köper ett nytt exemplar. De är bra att ha att göra med. De kanske kan hjälpa dig att aktivera ditt exemplar via telefon. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Flyfisherman

Ja enligt egen erfarenhet är dom mycket bra att ha och göra med.

 

Microsoft Tel. 08-55 99 0000

Mvh

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo, men om MariaMarten vet om att det är angiven samma licensnyckel till den nya Windows-installationen som redan har skrivits in i en annan dator som fortfarande används, eller om det är en licensnyckel till en OEM-version som redan har aktiverats på en dator, så är det ju inte så stor idé att ringa Microsoft.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo, men om MariaMarten vet om att det är angiven samma licensnyckel till den nya Windows-installationen som redan har skrivits in i en annan dator som fortfarande används, eller om det är en licensnyckel till en OEM-version som redan har aktiverats på en dator, så är det ju inte så stor idé att ringa Microsoft.

Jo, det är riktigt. Men om den gamla datorn inte används längre eller om det är så att den gamla har uppgraderats, tycker jag att man kan kontakta Microsoft.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja enligt egen erfarenhet är dom mycket bra att ha och göra med.

 

Microsoft Tel. 08-55 99 0000

Mvh

 

Jag gjorde det. Och fick hjälp med att få igång Windows. Men.När dom uppdaterar, microsoft, brukar man alltid få ett meddelande om detta. Jag berättade för killen jag fick prata med, och han skickade mej vidare, så jag fick dom här ID-numrena. Och det står även att Windows är aktiverat. Någonting stämmer inte med datorn i alla fall. Och det här problemet fanns innan också, fast jag glömde nämna det. När jag byter flik ibland, särskilt om datorn stått på utan att användas ett tag, hänger den gamla fliken kvar i halva fönstret. Alltså jag får upp 2 sidor med bara halva sidorna. Jag får stänga ner båda flikarna för att få väck det. Sedan kör cd.spelaren igång av sej själv. Också när datorn står på utan att användas. Spelar WoW också, och där funkade knappt ingenting i går kväll. Kan i och för sej vara spelet som "felade" igår, och behöver inte vara datorns fel.

Kollade i Datorhantering/Windows loggar, och där stod "Drivrutin hittade ett styrenhetsfel på \Device\Harddisk1\DR1". Gårdagens datum. I mina ögon låter det inte bra, men jag kan inte sånt.

(Nu har jag nog fått med allt som "felar" på datorn)(nej, måste säga jag inte använder den gamla datorn)

Vad tror du/ni?

Maria

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag gjorde det. Och fick hjälp med att få igång Windows. Men.När dom uppdaterar, microsoft, brukar man alltid få ett meddelande om detta. Jag berättade för killen jag fick prata med, och han skickade mej vidare, så jag fick dom här ID-numrena. Och det står även att Windows är aktiverat. Någonting stämmer inte med datorn i alla fall. Och det här problemet fanns innan också, fast jag glömde nämna det. När jag byter flik ibland, särskilt om datorn stått på utan att användas ett tag, hänger den gamla fliken kvar i halva fönstret. Alltså jag får upp 2 sidor med bara halva sidorna. Jag får stänga ner båda flikarna för att få väck det. Sedan kör cd.spelaren igång av sej själv. Också när datorn står på utan att användas. Spelar WoW också, och där funkade knappt ingenting i går kväll. Kan i och för sej vara spelet som "felade" igår, och behöver inte vara datorns fel.

Kollade i Datorhantering/Windows loggar, och där stod "Drivrutin hittade ett styrenhetsfel på \Device\Harddisk1\DR1". Gårdagens datum. I mina ögon låter det inte bra, men jag kan inte sånt.

(Nu har jag nog fått med allt som "felar" på datorn)(nej, måste säga jag inte använder den gamla datorn)

Vad tror du/ni?

Maria

 

Ingen som vet nåt? :(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

WinGuider.se

"Drivrutin hittade ett styrenhetsfel på \Device\Harddisk1\DR1"

 

 

 

Det låter som hårdvaruproblem! Är du säker på att ni har installerat chipset-drivrutinen???

Inte för att det bör orsaka detta felmeddelande, men för säkerhetsskull?

 

Har ni det och datorn är ny! Då bör du få en ny hårddisk på garantin! Om ni hade ESD-armband när ni monterade datorn, annars kan ni själva ha förstört hårddiskens styrkort genom statisk elektricitet!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"Drivrutin hittade ett styrenhetsfel på \Device\Harddisk1\DR1"

 

 

 

Det låter som hårdvaruproblem! Är du säker på att ni har installerat chipset-drivrutinen???

Inte för att det bör orsaka detta felmeddelande, men för säkerhetsskull?

 

Har ni det och datorn är ny! Då bör du få en ny hårddisk på garantin! Om ni hade ESD-armband när ni monterade datorn, annars kan ni själva ha förstört hårddiskens styrkort genom statisk elektricitet!

 

 

Ja datorn är byggd för snart 3 veckor sedan. :unsure: Ska genast ringa min son och säga till. Och nej. Jag frågade om han haft ESD-armband, vilket han inte hade haft på sej. :angry:

 

Tack så hemskt mycket för svaret!! :rolleyes: Ha en bra dag.

 

Mvh Maria

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...