Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Saknar drivrutiner


Laso

Rekommendera Poster

Har köpt billigt en begagnad bärbar, en Acer eMachines E 640G, som jag blåst om med Windows 7 Ultimate 64 -bit, följde inte med några skivor eller drivrutiner, det som nu fattas är chipset, och för grafikkortet, men hittar inte dessa, har svårt att få fram vilket grafikkort som sitter i.

 

Någon som har erfarenhet av dessa?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hjälper det att fylla i serienumret på http://www.emachines.se/ec/sv/SE/content/drivers ?

Men det verkar ju gå att komma fram om man väljer Notebook - E-serie - E640G också.

 

Tillägg: När det gäller grafikkort se http://www.dustinhome.se/product/5010464333/acer-emachines-e640g-amd-2-1-3gb-320-15-6-w7hp/ Specifikationer

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Separata drivrutiner brukar inte behövs vid installation, installera och uppdatera drivrutiner efter installation.

 

Tyvärr finns inte alla drivrutiner ens i Windows 7, utan man måste ibland ha dessa bredvid, speciellt gäller det datorer som är några år gamla, som i mitt fall nu.

Visste om detta, men oftast hittar man dessa ganska snart, men nu har jag gått lite bet, därav frågan om någon som kanske har denna dator, känner till var man kan hämta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tyvärr finns inte alla drivrutiner ens i Windows 7, utan man måste ibland ha dessa bredvid, speciellt gäller det datorer som är några år gamla, som i mitt fall nu.

Visste om detta, men oftast hittar man dessa ganska snart, men nu har jag gått lite bet, därav frågan om någon som kanske har denna dator, känner till var man kan hämta.

 

Hej! Är maskinen märkt att den är kapabel till win7?

När det gäller win7/64 så är det problematiskt ibland om man har äldre hårdvara. Speciellt om det gäller hårdvara som är märkt med "XP" eller "Vista". Som sagt, just 64bit win7, är inte optimalt att hoppas på ska funka fullt ut till gammal hårdvara...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har efter mycket knöl och letande, hittat allt och den snurrar.

 

Knuten gick upp genom din tilläggslänk Cecilia, tack, poäng för den.

 

Tack ni andra också för edra försök.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej! Är maskinen märkt att den är kapabel till win7?

När det gäller win7/64 så är det problematiskt ibland om man har äldre hårdvara. Speciellt om det gäller hårdvara som är märkt med "XP" eller "Vista". Som sagt, just 64bit win7, är inte optimalt att hoppas på ska funka fullt ut till gammal hårdvara...

 

Den levererades med Windows 7 Home Premium, men som med flera bärbara, så finns det alltid något special, som inte databasen i Windows har.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag antar att du har gulmarkerade enheter i Enhetshanteraren? I så fall kopiera Maskinvaru-ID(fliken Information) för dessa och klistra in på följande sida.

 

http://www.devid.info/en/

 

Nej, inga gulmarkerade har funnits.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...