Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Lyssna på spotify från iphonen i bilen


Villaforever

Rekommendera Poster

Villaforever

Hej.

Jag skulle vilja kunna lyssna på min spotify i bilen. Vad finns det för bra metoder till detta?

 

Tack fr hjälpen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad har du för tekniska förutsättningar i bilen?

Har du bilstereo med blåtandsteknik så borde det vara ganska enkelt att få igång.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Villaforever

Vad har du för tekniska förutsättningar i bilen?

Har du bilstereo med blåtandsteknik så borde det vara ganska enkelt att få igång.

 

det vet jag inte om det är, men det kan jag nte tänka mig att det är.

ingen som har något bra förslag annars?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Thomas Tydal

Om du vill använda bilstereon så behöver du ansluta mobilen till den. Stöder bilstereon bluetooth är ju det enklast eftersom det är trådlöst, annars behöver du fixa fram en sladd att ansluta med. Om du inte hittar någon ingång för "aux" på framsidan av bilstereon, kolla manualen efter "aux input". Finns en ingång på framsidan räcker det med en sladd för runt 30 spänn, brukar vara 3,5 mm stereokontakt som ansluts till hörlursuttaget på mobilen.

 

Ett alternativ annars är en lös batteridriven högtalare/förstärkare med bluetooth som jag använder just nu på ett hotellrum. Smidig sak, med en battertid på 10+ timmar: http://www.dustinhome.se/product/5010636762/jawbone-big-jambox-graphite-hex/

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Visst går det att göra. Det går lättast att göra med hjälp av en enkel FM-sändare. Dock blir det lätt störningar i ljudet med denna lösning eftersom radiostationernas frekvenser hela tiden ändras allt efter var man befinner sig. Det finns också andra mycket bättre alternativ. Men för att kunna tala om vilka så måste man veta vad det är för bil det gäller och vilken bilstereo som sitter i. Är bilstereon eftermonterad eller en originalradio?

 

/Ored

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 months later...

 

Jag har börjat bli lite sugen på att skaffa både fm och handsfree. Denna produkt har fått väldigt bra omdöme på iphonebutiken.se. Deras version stöder 4s men den är ju lite dyr där. Tänkte försöka hitta en billigare och sökte på dexim icruz audio på prisjakt. Då verkar det finnas produkter som ser likadan ut som den iphonebutiken men det står inget om den stöder iphone 4s, som jag har. Varför är det så, spelar det någon roll om den stöder bara iphone 4 eller måste det stå s också?

 

Eller kan någon en annan bra produkt med fm och handsfree till ett bra pris. Det ska finnas instruktionsbok på svenska och jag har aux ingång i bilen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

jo fast då får du väl bara ljudet in i bilens högtalare, jag var ju sugen på en handsfree också :)

Men okej, om man skippar handsfreen, och kör på detta. Passar då denna kabel till iphone 4/s kollar man på hemsidan så står det ju koppla till mp3 spelare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...