Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Hjälp med att välja mobil


Oakdude

Rekommendera Poster

Hej!

 

Jag behöver hjälp med att hitta en ny mobil. Jag vill ha en av de senaste mobilerna så att inte behöver byta redan nästa år.

Jag ska bara köpa telefonen, inget abonnemang.

 

Jag har tittat mycket själv och har hittat några jag gillar, men behöver hjälp med att välja den bästa eller hitta en annan bättre.

De jag tittat mest på är Sony Xperia acro S, Sony Xperia S, Sony Xperia ion, och Google Galaxy Nexus.

 

Xperia acro S tycker jag är mest lockande, men den är så mycket dyrare än Xperia S.

Den har bra storlek, bra upplösning och bra kamera. Den är också dammskyddad vilket låter bra, har en iPod touch som det

har kommit in sjukt mycket smuts o damm under skärmen. Den klarar också av FLAC ljudfiler vilket jag tycker är ett stort plus.

Det ända jag hittar som är negativt är priset, ca 4700 kr.

Xperia S

Bra skärm, bra kamera, bra pris. Men den klarar inte FLAC, och har är inte dammskyddad.

Den har inte heller plats för extra minneskort, men den har 32gb internt minne till skillnad från acro S som har 16gb.

Priset är ca 3800 kr.

 

Xperia ion verkar vara en större version av acro S, dem har ungefär samma specifikationer.

ion har dock 4,6" skärm till skillnad från acro S som har 4,3". Den finns inte att köpa ännu så jag vet inte priset.

 

Google Galaxy Nexus

Den har inte lika bra kamera som de tidigare nämnda och inte heller lika bra processor hastighet.

Den har en 4,65" skärm och har ungefär samma pris som Xperia S, ca 3800 kr.

 

Just nu tror jag att det blir acro S, men jag kommer inte köpa på några veckor så vill ändå se vad andra tycker och så. Skriv jätte gärna tips och berätta vad ni tycker!

 

Tack!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Just nu tror jag att det blir acro S...

Ett mycket bra val, men inte lätt att välja mellan det i särklass bästa marknaden har att erbjuda då det gäller mobiler.

 

Du vet säkert, men Xperia™ acro S har en expansionskortplats för att kunna stoppa i upp till 32 GB.

 

Xperia™ ion är en 4G telefon och inte IP57 certifierad (vatten och damm), som Xperia™ acro S.

 

Själv har jag en Xperia™ S, köpt i mars i år, men ska köpa Xperia™ acro S så fort den svarta modellen kommer till någon lämplig butik. Då åker Xperia™ S ut på försäljning.

 

post-9397-0-42780100-1344270267_thumb.jpg post-9397-0-93892500-1344270291_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ett mycket bra val, men inte lätt att välja mellan det i särklass bästa marknaden har att erbjuda då det gäller mobiler.

 

Du vet säkert, men Xperia™ acro S har en expansionskortplats för att kunna stoppa i upp till 32 GB.

 

Xperia™ ion är en 4G telefon och inte IP57 certifierad (vatten och damm), som Xperia™ acro S.

 

Själv har jag en Xperia™ S, köpt i mars i år, men ska köpa Xperia™ acro S så fort den svarta modellen kommer till någon lämplig butik. Då åker Xperia™ S ut på försäljning.

 

post-9397-0-42780100-1344270267_thumb.jpg post-9397-0-93892500-1344270291_thumb.jpg

 

Tack för svar! Har nog mer eller mindre bestämt mig för Acro S nu.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...