Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Vilken är den rätta CPU fan?


ferdi_k

Rekommendera Poster

både kabel 1 och 2 se bild vart kabel 1 ska kopplas (svart ring)

 

Jojo, det är väl "huvudströmkabeln". Och ja, den är kopplad på samma ställa som du har markerat i bilden.

men förutom de två kablarna, finns det någon mer kabel som man måste koppla?, om ja, vilken och var ska den kopplas?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej... Vad har du för grafikkort? kräver grafikkortet extra strömkontakt/strömförsörjning som tex geforce 8800 ? Kopplade en dell vostro nyligen och glömde koppla extra ström på GF 8800 o den tjöt som en stucken gris och vägrade starta :) håller med vertpre låter som strömbrist någonstans...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har redan testat ta ur batteriet och sätta tillbaks den efter några minuters väntan, det går bra vid första omstarten, men sen när man startar upp systemet igen möts man av samma error.

 

Samma sak går att göra genom att dra ur nätagg sladden från själva nätagg boxen och sen sätta tillbaks den, då kan man bypassa felmeddelandet, men efter omstarten blir det samma sak, error. sad.gif

När du gör detta, fungerar då också tangentbordet så du kan komma in i bios?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När du gör detta, fungerar då också tangentbordet så du kan komma in i bios?

 

Nej det gör det inte :(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej... Vad har du för grafikkort? kräver grafikkortet extra strömkontakt/strömförsörjning som tex geforce 8800 ? Kopplade en dell vostro nyligen och glömde koppla extra ström på GF 8800 o den tjöt som en stucken gris och vägrade starta :) håller med vertpre låter som strömbrist någonstans...

 

Det är en Geforce Gt 440 som inte är speciellt kraftfull, då jag hade en nätagg på 300W innan var jag tvungen att köpa just denna, men det har fungerat kanon med det gamla nätagget, så nej jag har ingen aning faktiskt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej... Vad har du för grafikkort? kräver grafikkortet extra strömkontakt/strömförsörjning som tex geforce 8800 ? Kopplade en dell vostro nyligen och glömde koppla extra ström på GF 8800 o den tjöt som en stucken gris och vägrade starta :) håller med vertpre låter som strömbrist någonstans...

 

visst borde moderkortet och komponenterna ha tillräckligt mycket med ström då med tanke på att jag kör Corsaiir GS600W ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja visst men vad har du för grafikkort i datorn? Eller är det inbyggd grafik?

 

Som jag sa tidigare det är en Nvidia Gforce GT 440 Mer info

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I det här läget skulle jag plocka ut allt som inte behövs dvs om du har inbyggd grafik plocka bort GF GT440 kortet och alla minneschip utom en (ditt kort stöder 4x1GB) ha endast skärm/tangentbord/mus inkopplad o se om du kommer in i BIOS

 

[log]kom inte in på eforum tidigare[/log]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I det här läget skulle jag plocka ut allt som inte behövs dvs om du har inbyggd grafik plocka bort GF GT440 kortet och alla minneschip utom en (ditt kort stöder 4x1GB) ha endast skärm/tangentbord/mus inkopplad o se om du kommer in i BIOS

 

[log]kom inte in på eforum tidigare[/log]

 

Funkar fortfarande inte, jag har ingen inbyggd grafikkort och därför kan inte plocka bort min GT 440, men tog bort tre ram minne och testade att starta om dock utan resultat. Tangentbordet är fortfarande maktlöst och kan inte komma igång vid starten.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Efter att nollställt Bios inställningarna genom att ta ur CMOS batteriet för ca 10minuter så lyckades jag äntligen komma in i bios då tangentbordet blinkade i en sekund och det räckte för mig att hinna trycka på F2 knappen och då kom jag in i Bios, men väl där så slutade tangentbordet att svara och blev helt fryst.

Måste nämna att grafikkortfläkten kördes på maxläge när man var i Bios.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Efter att nollställt Bios inställningarna genom att ta ur CMOS batteriet för ca 10minuter så lyckades jag äntligen komma in i bios då tangentbordet blinkade i en sekund och det räckte för mig att hinna trycka på F2 knappen och då kom jag in i Bios, men väl där så slutade tangentbordet att svara och blev helt fryst.

Måste nämna att grafikkortfläkten kördes på maxläge när man var i Bios.

Du har inte möjlighet att testa med ett annat tangentbord, kanske USB.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...