Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Vad för grafikkort?


RockyMan

Rekommendera Poster

Hej,

 

 

Jag har Asus p8Z68-V Pro moderkort där det finns en integrerad grafikkort som är relativt bra, men det är svårt att bedömma hur bra den integrerade grafikkortet är.

 

Jag är ingen gamer, men spelar spel ibland. Det som jag däremot oftast kan göra är att klippa ihop hemma filmer. Jag märker att, när storleken på filmerna ökar, så orkar inte datorn jobba trots att jag har 8 GB RAM internminne. Så jag antar att jag kanske behöver ett grafikkort och då ett som klarar av HD format.

 

 

Jag har dock kollat igenom en hel del grafikkort men har svårt att besluta för någon, Är det någon som har tips på ett bra grafikkort? Jag tänker mig att den skall max kosta typ 1800 kr.

 

 

Jag har även sett följande grafikkort som jag undrar kan vara tillräckligt bra? http://www.dustinhome.se/product/5010639807/asus-geforce-gt-640-2gb-ddr3-pci-e-vga-dvi-hdmi/#intcmp=searchProvider_dacsa.

 

 

 

Sedan undrar jag om det finns någon inställning som kanske kan "förbättra" den integrerade grafikkortet. Jag kanske bara missat något då grafiken i denna moderkort har fått bra betyg. ?

 

 

 

Tack på Förhand

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...