Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Blackmail - känns det igen? Inte?


Stefan Eklinder

Rekommendera Poster

Stefan Eklinder

Någon som tidigare hört talas om webbmailtjänsten Blackmail.nu?

 

Inte jag heller. Kom på det en kväll på krogen när jag satt och smuttade på en öl och en Jäger. Tänkte att det vore häftigt om det finns något som heter Blackmail. Dagen efter googlade jag och fann att det faktiskt finns en tjänst som heter så.

 

Sparade det bland mina Bokmärken en tid.

 

Så igårkväll provade jag tjänsten. Till min besvikelse var tjänsten inte alls bra. Full med reklam och när jag skulle logga in var man tvungen att sponsra deras sponsorer med pengar. Då snackar vi om dollar. Tjänsten är amerikansk. Jag klickade "Nej" men andra gången som jag loggade in fanns det bara "Ja" att välja. Inloggningen tog en evighet dessutom.

 

I övrigt försvann mina kontakter helt utan förvarning. Förstod inte varför.

 

Det krävdes också fullständiga adressuppgifter för att ens skapa ett konto. Helkasst!

Ni tänker säkert att det ska man inte lämna ut. Tyvärr gick det inte att hoppa över.

 

Lösenordet som jag använde går bara till just Blackmail, så att eventuella hackers kammar noll. Inga kontonummer eller dyligt heller.

 

Slutsatsen blev att Gmail är bättre. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Blackmail. Låter inte så förtroendeingivande, varför väljer du såna tjänster? ;)

 

Håller med. Gmail funkar fint!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stefan Eklinder

Blackmail. Låter inte så förtroendeingivande, varför väljer du såna tjänster? ;)

 

Håller med. Gmail funkar fint!

 

Alltid kul att prova något annorlunda. :)

 

Hittar inget skumt med tjänsten, förutom att den var full med reklambanners. En bostadsadress kan dom få tag på överallt, så att det kommer dom inte långt med. Det är bara att hacka någon webbaffär i så fall. Om det nu är något oärligt personerna bakom tjänsten är ute efter. Vad jag vet är det endast lösenord och bankkonto som är intressant.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...