Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

hur se vilka virusskydd jag har


annista

Rekommendera Poster

Har köpt en ny dator i förrgår samsung med windows7 och internet explorer 9. jag installerade AVG direkt eftrsom jag vill ha det (har haft det tidigare) gratis versionen. Sen tänkte jag att använda windows egen brandvägg. Nu verkar det som Norton automatiskt finns som brandvägg.

 

När jag går in i kontrollpanelens säkerhetssida (system och säkerhet - windows brandväggen) så står det med gult att Norton hanterar de här inställningarna. om jag förstår det rätt så är det bara själva brandväggen.

Jag gjorde en felsökning på Samsungs support-sida (av annan anledning) och då kom det fram att ajg använder 2 virusskydd och att jag bör använda bara ett vilket jag förstår. Men hur ser jag vilket det andra är. Har letat bland program men hittar inget som säger mig nåt om virusskydd. Kan det vara så att norton även har virusskyddet?

 

Och hur bör jag göra i så fall. Sen poppar det upp en ruta vid sstart från Norton att jag bör förlänga gratis i 60 dagar eller nåt sånt. Så jag antar att jag efter ett tag inte har Norton mer. Men jag vill gärna ha windows egten brandvägg då.

 

Hur bör jag göra.? Ska jag avinstallera AVG?? Eller försöka ta bort hela Norton.?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Norton har kompletta paket med både antivirus och brandvägg. Jag hade tagit bort Norton eftersom du snart får betala för att kunna fortsätta använda det.

 

Avinstallera med detta verktyg och följ något av länkarna på sidan:

https://www-secure.symantec.com/norton-support/jsp/help-solutions.jsp?docid=kb20080710133834EN_EndUserProfile_sv_se&product=home&pvid=f-home&version=1&lg=english&ct=us

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Norton har kompletta paket med både antivirus och brandvägg. Jag hade tagit bort Norton eftersom du snart får betala för att kunna fortsätta använda det.

 

Avinstallera med detta verktyg och följ något av länkarna på sidan:

https://www-secure.s...g=english&ct=us

 

Aha, det var det jag misstänkte. jag provar den länken du skickade. tack

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

pchb1knowfinder

En Samsung dator säger du . Så vitt jag vet så skall alla Samsung datorer komma med deras så kallade Softwaremanager (har en själv sen 2 mån) där man aktiverar eller inaktiverar medföljande mjukvaru program. Även kallat Easy support center. Gå in där och inaktivera Norton. KANSKE måste du ta bort Avg ,inaktivera Norton och sen återinstallera Avg men jag tror inte det. Lycka till. Mvh.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

nu har jag i alla fall tagit bort Norton med länken ovan, o kollat så att windows egen brandvägg är aktiv och det är den , så nu är jag nöjd.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...