Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Pardon my french


Johan A.

Rekommendera Poster

Den här sommaren har jag beställt 2 saker. En från Tyskland och den andra från Frankrike. Båda skickades snabbt och det tyska paketet kom tre dagar senare med tysk effektivitet. :)

Det franska paketet har nu legat två dagar på ett exportcenter 'waiting to leave country of origin'.

Visst, två dagar är inte så lång tid, men kom igen. Det är trots allt inom EU.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Snabb fråga. Valde du motsvarigheter till Posten för leverans eller var det någon speciell budfirma? Jag upplever att budfirmor är lite snabbare när det gäller att skeppa paket mellan länder.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Snabb fråga. Valde du motsvarigheter till Posten för leverans eller var det någon speciell budfirma? Jag upplever att budfirmor är lite snabbare när det gäller att skeppa paket mellan länder.

Budfirmor brukar fungera bra, men nu gick det inte att välja så båda gångerna har det gått med deras post. Just nu verkar i alla fall mitt franska paket fortfarande ligga hos något som heter Colissimo och vänta på att skickas från Frankrike.

Funderade på att dra iväg ett mail till dem och höra vad som händer, men jag hittar ingen mail utan bara ett webformulär som verkar kräva någon form av ärendenummer...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sånt är alltid tråkigt. Jag försökte avbeställa ett nyhetsbrev. Dock krävde formuläret att man anger sin e-post (rimligt), dock har geniet som gjort formuläret inte valt att lägga dit ett fält för att ange sin epost. Så det går inte att avbeställa.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Båda skickades snabbt och det tyska paketet kom tre dagar senare med tysk effektivitet. :)

Det franska paketet har nu legat två dagar på ett exportcenter 'waiting to leave country of origin'.

Visst, två dagar är inte så lång tid, men kom igen. Det är trots allt inom EU.

Fransmännen tar inte saker och ting på riktigt allvar. Gör lite som de vill. :)

 

Tacka vet jag Amazon, Canada och DHL.

I onsdags (25 juli) beställde jag lite Blu-ray.

I går (26 juli) fick jag bekräftelse på att paketet skickats.

I dag (27 juli) ser jag att paketet har status "With delivery courier".

Väntar nu bara på att DHL ska ringa på.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu efter närmare tre dygn så verkar den i alla fall vara på väg och vår svenska post visar att det skickades från Malmö både klockan 9 och klockan 11... :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...