Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Korrupt (förlorad?) fil


Lasse H

Rekommendera Poster

En OpenOffice-fil som jag hade på ett usb-minne gick inte att öppna. Jag körde chkdsk som identiferade den som korrupt och skulle fixa till den. Nu är den bota från usb-minnet och jag kan inte hitta var chkdsk gjort av den. Finns det någon med en lösning vore jag mycket tacksam.

 

Lasse

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu vet jag inte om det är något särskilt när chkdsk används på USB-minnen, men filer som chkdsk hittar på hårddisken brukar den lägga i en dold fil som heter något med "found" i mappen \ (om vi säger att USB-minnet har enhetsbokstaven F så blir det alltså F:\).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu vet jag inte om det är något särskilt när chkdsk används på USB-minnen, men filer som chkdsk hittar på hårddisken brukar den lägga i en dold fil som heter något med "found" i mappen \ (om vi säger att USB-minnet har enhetsbokstaven F så blir det alltså F:\).

 

Tack för svaret, men jag kan dessvärre inte se någon sådan fil, varken på mitt usb-minne eller i hårddisken. Och det ska väl räcka med att ha grundinställningen att dolda filer och mappar ska visas?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det kan ju tänkas att även visning av operativsystemfiler krävs, men det verkar inte sannolikt.

 

Filen var kanske så skadad att den var bortom räddning.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...