Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

IPv6 internetåtkomst saknas utan router


Seevil

Rekommendera Poster

Ja..rubriken säger allt. Detta hände för ungefär 2-3 dagar sedan och har inte suttit framför laptopen sen dess. Har en Fijutsu win7.

Vad kan detta bero på och finna det lösning på det som jag själv kan göra? Har nätverk kabel eftersom det finns ett problem med routern.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja..rubriken säger allt. Detta hände för ungefär 2-3 dagar sedan och har inte suttit framför laptopen sen dess. Har en Fijutsu win7.

Vad kan detta bero på och finna det lösning på det som jag själv kan göra? Har nätverk kabel eftersom det finns ett problem med routern.

Nu vet jag inte vilken internet leverantör och router du har, men om ingen av dem stödjer ipv6, så har du ingen internetåtkomst med ipv6.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu vet jag inte vilken internet leverantör och router du har, men om ingen av dem stödjer ipv6, så har du ingen internetåtkomst med ipv6.

Men det har den gjort jätte länge. Min router är en Netgear WNR1000. Jag använder inte den pgå ett problem som har varit länge där.IPbolaget hette leverantören innan. Men nu har de ändrat det.Den har stödjat IPV6 sen någonstans vid år 07 hos oss.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

IPbolaget verkar först ha blivit Blixtvik och nu Alltele. Är du säker på att Alltele också stödjer IPv6?

I alla fall i början av 2011 verkar de inte ha stöd för det enligt http://anirev.net/archives/40-Att-ta-tempen-pa-IPv6-utvecklingenimplementeringen-i-sverige-Steg-1.html

Kan du inte konfigurera om datorn till att även kunna koppla upp sig med IPv4?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

IPbolaget verkar först ha blivit Blixtvik och nu Alltele. Är du säker på att Alltele också stödjer IPv6?

I alla fall i början av 2011 verkar de inte ha stöd för det enligt http://anirev.net/archives/40-Att-ta-tempen-pa-IPv6-utvecklingenimplementeringen-i-sverige-Steg-1.html

Kan du inte konfigurera om datorn till att även kunna koppla upp sig med IPv4?

Jag har haft internetkabeln fast i datorn i ungefär ett år nu och problemet kom nyligen. Dock så vet jag inte hur man konfigurerar om datorn..jag tror inte heller det funkar. Jag tror att det är därför jag inte får någon internetåtkomst från Routern heller med tanke på att routern kanske också stödjer IPV6.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jisses.. detta är så rörigt. Om bolaget inte stödjer IPV6 hur ska jag då komma åt sidor på datorn? Jag har ju ingen användning av det isåfall.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

De allra flesta i Sverige använder IPv4 och inte IPv6.

 

Har du varit i kontakt med din internetleverantör?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

De allra flesta i Sverige använder IPv4 och inte IPv6.

 

Har du varit i kontakt med din internetleverantör?

Jag gick in på deras hemsida och skickade ett mail i hopp om att få lite hjälp.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

De allra flesta i Sverige använder IPv4 och inte IPv6.

 

Har du varit i kontakt med din internetleverantör?

Tyvärr har jag inte fått något svar. Men har du någon lösning som kanske kan fungera?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...