Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Aktivera eller inaktivera Windows-funktioner fungerar inte


Mikael63

Rekommendera Poster

Tänkte avaktivera vissa funktioner.

När jag klickar på OK dyker en dialogruta upp "Vänta medan funktionerna konfigureras. Detta kan ta några minuter."

Hur lång tid är några? Har väntat 20 minuter nu..

Går det inte stänga av dessa funktioner på annat sätt?

Ex. "Windows Mötesrum"

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så - nu har jag utfört lite åtgärder.. men:

Min logfil innehåller ingen rad som man återfinner på det ställe i registret som beskrivs.

Dock finns ett fel som inte fixats.

Jag körde fixen en gång till och då återstår bara just den raden.

Söker man på detta i registret hittar man en nyckel men på en annan plats.

Jag tog en backup av nyckeln och tog bort den men det hjälpte inte.

 

Körde CCleaner och fixade alla fel i registret men då får jag bara svart skärm vid uppstart.

Tog en backup på det som städades och den har jag återställt och datorn startas.

 

Det som är lite märkligt är att jag från början inte hade exakt samma fel som beskrivs i artikeln. Jag fick upp listan och såg valen jag kunde avmarkera men det var vid verkställandet som det så att säga sket sig.

Nu har jag dock samma fel, att inget visas i listan.

 

Funderar fortfarande på varför man inte kan inaktivera dessa tjänster på annat sätt?

CheckSUR.2.log.txt

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Några dagar sedan jag "meckade" med detta nu.. ska försöka minnas/återge resultatet, något jag trodde att jag redan gjort:

 

Lade till den saknade filen men det verkar inte hjälpa.

Dock - medan jag höll på att trixa med detta hade jag lämnat "listan" framme och när jag senare kollade där hade den laddats och det verkar som att jag lyckats avmarkera de tjänster jag ville...

 

Egentligen kanske frågan kvarstår men nu finns ingen anledning att "joxa" mer med detta.

Bör väl bli nytt operativ snart i den maskinen...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...