Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Avreagera dig! Ge utlopp för dina känslor, vad är du irriterad på? VÄDRET!


videofotografen

Rekommendera Poster

videofotografen

Förvisso bor jag på Öland o jag är van vid att vi brukar toppa "solligan" dvs vi är det landskap som har flest soltimmar i Sverige. Men nu skäms jag inför alla turister att vi hamnar längre o längre ner på solligan. Härnösand långt uppe i Norrland toppar solligan men enda trösten i allt elände är väl att Stockholm hade varmare på julafton förra året 2011 än vad de hade när de skulle springa Stockholm Maraton 2 juni i år. :lol:

 

Någon annan som misströstar på det trista sommarvädret? Men man får i vart fall glädjas åt att giftalgerna i Östersjön inte gillar solfattigt o kallt vatten. Däremot gillar mördarsniglarna all fukt o Småland står inför den värsta mygginvasion på mannaminne tack vare alla översvämningar på grund av allt regnande.

 

Men ha förtröstan... om 5 månader o 5 dagar är det julafton. :rolleyes:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hehe, varför skämmas över något du inte kan påverka?

 

Väder är väder var i landet vi än bor.

 

Som många alltid har sagt, finns inget dåligt väder, bara dåliga kläder.

 

Nä, inte bryr jag mig om lite regn B).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

videofotografen

Hehe, varför skämmas över något du inte kan påverka?

 

Väder är väder var i landet vi än bor.

 

Som många alltid har sagt, finns inget dåligt väder, bara dåliga kläder.

 

Nä, inte bryr jag mig om lite regn B).

Förvisso kan vi inte påverka vädret men jag känner sympati för alla turister som betalar åtskilliga tusenlappar för att hyra en sommarstuga en vecka o har superstora förväntningar för sina barn om att kunna tillbringa hela veckan på våra underbara sandstränder o så regnar hela sommaren bort.

 

Hoppas din optimism sprider sig lite västerut till London där vissa olyckskorpar kraxar om att OS kommer att regna (flyta?) bort. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vädret har varit bra hittills tycker jag. Gillar inte när det blir över 25 grader.

 

Okej, kanske lite mycket regn för det är en del mygg i skogen.

men å andra sidan ger regn fina bär och tidiga svampar.

 

Det är ju trots allt snack som regn "bara" vissa delar av landet som drabbats rejält. Småland exempelvis där gårdar står/har stått under vatten. Västkusten har ju fått ta smällen på lågtrycken som vandrar in, vi på östkusten har bara fått lite stänk.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Anjuna Moon

Människan har en märklig förmåga att bry sig om naturen när de är på semester. Resten av året skiter de flesta fullständigt i hur vi förstör den och påverkar vårt klimat. Naturen är inte till för att tillfredsställa västlänningars semesterbehov.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är väl här som betydelsen "lagom" kommer väl till pass.

 

Är det för varmt så gnäller många, är det för kallt så gnälls det för det, det ska vara lagom...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Flyfisherman

Ja här har det inte varit många shorts-dagar i sommar, särskilt juli. Dom kan räknas på ena handen.

Kvälls och morgontemperaturer på 8-9 grader varje dag denna vecka och dags temp mellan 15-17, blåst och växlande molnighet.:angry:

 

Visst, gräsklipparväder som sagt och efteråt behövs ingen kylbox för belöningen...:lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...