Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Köpa dator vilket märke har bäst support?


kicki112

Rekommendera Poster

Hej!

 

Jag står i startgroparna för att skaffa mig en ny dator. Jag kan inte bygga själv och har satt en gräns på 8000kr för en stationär dator utan skärm eller liknande, bara datorn alltså.

 

Det som jag funderar över nu är detta med den supporten som ges av de olika tillverkarna. Jag har tidigare haft en bärbar HP och supporten där var fantastisk. Jag anmälde felet på deras supportsida. Fick sedan ett mail i lådan som jag kunde svara på och fick också bara EN (1) person som hjälpte mig med mitt problem, samma kontaktman hela tiden alltså. När det visade sig att den var tvungen att skickas in så skickade de embalage hem till mig. Inga kostnader för mig alls.

 

Jag har också haft/har Acer. Där får man gå in och meddela på deras supportsida och får då ett svarsmail till e-posten men där kan man inte svara på meddelandet. Om man ska svara får man gå in och göra ett nytt supportärende där man då rapar upp allt man redan skrivit och vad de svarat.

 

För mig, som inte kan så mycket om datorer är supporten viktig.

 

Vad har ni för erfarenheter av supporten? Vilket märke skulle ni välja om det BARA handlade om supporten? (Självklart kan jag inte välja dator bara på support men det kanske kan styra lite om man väljer mellan flera likvärdiga)

 

Tacksam för era tips och förslag

 

Hälsningar

Kicki

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag föreslår att du beställer en dator från antingen Komplett eller Inet. Då har du service och support från någon av dessa. Jag har goda erfarenheter från bägge två. Ingen märkesdator med andra ord.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag rekommenderar HP.

jag får snabb hjälp och trevligt bemötande.

HP har alltid varit bra tycker jag, dom har verkligen tänkt till när det gäller supporten.

 

 

 

/Jessie

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för tipsen!

 

:thumbsup:

Du är välkommen. Som jag nämnde tidigare, köp inte en stationär märkesdator. Du får med en massa program du inte behöver plus att det kommer inte med någon Windows skiva, vilket komplicerar det om du vill installera om Windows. Skulle du vilja byta ut, uppgradera, något i framtiden är det ofta krångligare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för tipsen!

 

:thumbsup:

Bygg en Dator på Dustin Home, Komplett, eller Misco de gör allt som du ber dem montera.. samt skickar den som du vill ha den ...;)
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...