Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Acer Aspire One D270 wake up


habomhv

Rekommendera Poster

Överväger att köpa en Acer Aspire One D270.

Någon som vet om den kan väckas upp (wake up) via en USB port efter

"suspend to ram (sleep/standby)".

Har försökt få svar på detta via google, försäljarorganisation och tillverkare

utan resultat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den enhet som kopplas till USB porten kan säkert göra det... du har ju inte sagt vilken enhet

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den enhet som kopplas till USB porten kan säkert göra det... du har ju inte sagt vilken enhet

 

Frågan rörde inte ngn. speciell USB enhet, utan om cpu'n kan väckas upp genom USB trafik.

Om all "power" till USB-chipen slås av vid suspend, går det ju helt klart inte. Detta varierar mellan

olika laptoppar. Vissa kan och andra kan inte väckas upp via USB

.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

drivrutiner.net

Det står ingenting i manualen om att den kan väckas upp med hjälp av USB-porten men jag menar du har någon form av wake-on-lan i ditt 7 starter system.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det står ingenting i manualen om att den kan väckas upp med hjälp av USB-porten men jag menar du har någon form av wake-on-lan i ditt 7 starter system.

 

Tack för svar, men jag vet inte vad du avser med "7 starter system". Jag gissar Windows-7.

Själv anväder jag inte Windows mycket, utan föredrar Linux. Men det spelar ingen roll i detta

sammanhang. Att kunna väcka upp via LAN (vanligtvis trådlöst) är också en variant som varierar

mellan olika laptoppar. Det är ju en fråga om en teknisk egenskap hos datorn ifråga.

Observera att jag inte har köpt eller har tillgång en "Aspire One D270" att kolla på.

Jag vill veta innan jag köper en om varianten "wake up on USB" fungerar.

 

Om någon har en och kan väcka upp den med ett USB-tangentbord borde det vara ett gott svar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för svar, men jag vet inte vad du avser med "7 starter system". Jag gissar Windows-7.

Själv anväder jag inte Windows mycket, utan föredrar Linux. Men det spelar ingen roll i detta

sammanhang. Att kunna väcka upp via LAN (vanligtvis trådlöst) är också en variant som varierar

mellan olika laptoppar. Det är ju en fråga om en teknisk egenskap hos datorn ifråga.

Observera att jag inte har köpt eller har tillgång en "Aspire One D270" att kolla på.

Jag vill veta innan jag köper en om varianten "wake up on USB" fungerar.

 

Om någon har en och kan väcka upp den med ett USB-tangentbord borde det vara ett gott svar.

 

Efter visst funderande köpte jag en (NetOnNet) på vinst och förlust.

De tester jag gjort visar att den kan väckas upp via USB-portarna.

Ärendet därför avslutat.

 

Tack till er som angerat er.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 veckor senare...

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...