Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Tips på lite mer avancerat bildspelsprogram


K Olagus

Rekommendera Poster

Hej!

 

Jobbar med foto i Photoshop CS5 och tycker mycket om att göra snygga bildspel med musik. Mitt problem är att jag inte har något bra, lite mer avancerat bildspelsprogram. Power Point kan göra jobbet, men jag tycker programmet blir väl tungt om man lägger högupplösta bilder i det. Dessutom blir det lite hackigt, inte de där snygga övergångarna man önskar.(PP i Office 2003 - tyvärr..) Jag eftersträvar alltså ett elegantare, inte alltför komplicerat - men ändå lite proffsigare, bildspelsprogram. Tycker Windows egna program i Live-sviten är lite väl simpla. Diskussionerna därute på webben spretar åt alla möjliga håll och jag blir inte klokare för det. Lightroom har jag, men bildspelsfunktionen är inte mycket bättre än Windowsprogrammen heller. Det fixar t.ex. inte toning av musik/ljud. Då måste jag göra egna ljudfiler och tona dem i ett ljudprogram. Skulle vara bättre om allt gick att göra i ett och samma bildspelsprogram.

Har någon erfarenheter och tips?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du inte tycker att Lightroom duger, exakt hur mycket bättre 4:an är än 3;an när det gäller bildspel vet jag inte, har inte testat bildspel i Lightroom 4 ännu, antingen får du kolla med senaste PP, eller så kan du kolla på

 

Proshow, men då pratar vi högre nivå.

 

Proshow hemsida

 

 

---------------------------

Flyttar tråden till bildredigering.

Laso - Moderator

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej och tack för tipset!

 

Vill bara göra dig uppmärksam på att den första länken i ditt inlägg leder till illegal nerladdning. Kanske inte så lyckat. Andra länken går till den rätta hemsidan. Skall testa programmet, fler har rekommenderat det så kanske kan det vara nå't.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Flyfisherman

Hej och tack för tipset!

 

Vill bara göra dig uppmärksam på att den första länken i ditt inlägg leder till illegal nerladdning. Kanske inte så lyckat. Andra länken går till den rätta hemsidan. Skall testa programmet, fler har rekommenderat det så kanske kan det vara nå't.

 

Vad får dig att tro att det skulle vara illegal nedladdning?

Det är ett Shareware program där nedladdningen är gratis och programmet är under Shareware licens vilket betyder att det också är gratis att prova på under begränsad tid innan man måste köpa det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Och sidan är också godkänt enligt WOT, vidare får du en trial-version som fungerar i 15 -dagar, sen måste du betala hos Photodex som vanligt.

 

Så jag anser sajten vara helt okej.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

 

Jag fick i alla fall en kraftfull varning via såväl operativsystemet (Windows 7 Pro) som F-Secure Internet Security 2012. Tog ner en fil i alla fall, eftersom jag litar på er på IDG, men när jag skannade den så sattes den i karantän. Tycker jag var bevis nog på att detta var en osäker sida. Varför hämta på en sida som är fristående från programmets hemsida - som ju också tillhandahåller trial-versioner?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okej, får du en varning så ska du lita på detta och inte använda den sajten mer.

 

Jag är inte ute efter att lotsa folk till fel sajter, om du tror detta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

 

Nej, nej! Inte misstror jag er på IDG! Jag ville bara vara lite "hjälpsam", eftersom jag blev varnad av mina säkerhetsprogram.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

 

Nej, nej! Inte misstror jag er på IDG! Jag ville bara vara lite "hjälpsam", eftersom jag blev varnad av mina säkerhetsprogram.

 

Visst, bara bra att du säger till, kanske det finns något dolt skumt på sajten som inte kommer fram för alla.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

 

Nej, nej! Inte misstror jag er på IDG! Jag ville bara vara lite "hjälpsam", eftersom jag blev varnad av mina säkerhetsprogram.

Bara så det inte blir något missförstånd. Vi är alla bara medlemmar på Eforum och inte anställda på IDG. Det finns två undantag, dels vår administratör Andreas Thors och dels att någon på PC för Alla kan svara i trådar som gäller just PC för Alla och IDG.

 

Cecilia

Moderator

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Och som slutord, så får alla Moderatorer inte heller någon ersättning, utan gör all närvaro här helt ideellt på sin fritid.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 veckor senare...
videofotografen

Och som slutord, så får alla Moderatorer inte heller någon ersättning, utan gör all närvaro här helt ideellt på sin fritid.

Men nog borde IDG som har funnits sedan 1964 o som finns i 85 länder o som ger ut mer än 300 datortidningar världen över ha råd att betala er "en slant" för ert jobb så ni inte behöver känna er som "volontärer". :rolleyes:

 

Källa: Wikipedia

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varje verksamhetsgren inom svenska IDG ska bära sig själv, dvs utgifterna för Eforum får inte vara högre än inkomsterna från Eforum.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...