Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Startup med revolutionerande och prisbelönt affärsidé söker duktiga programmerare!


utb

Rekommendera Poster

Jag och min affärspartner söker en person med djupa kunskaper inom programmering som vill åta sig ett stort projekt och vara med i utvecklandet av vårt företags unika webbaserade tjänst.

Projektet som vi arbetar med kombinerar stor samhällsnytta med ännu större intäktsmöjligheter. Vi har hittat en solid affärsmodell med betalande kunder och kommer alltså inte att hamna i annonsförsäljningsträsket som så många andra IT-startups gjort tidigare.

Företagets affärsidé har granskats av väldigt kompetent folk i olika entreprenörs-tävlingar där vi vunnit ett flertal priser och utmärkelser i konkurrens med startups från bla. KTH, LTU och HHS.

 

Applikationen kommer att lösa ett tydligt behov hos en väldigt stor målgrupp, vi har hittat en unik nisch på en väldigt uppmärksammad marknad med stor internationell potential. Vi har genomfört både marknadsundersökningar, test-studier och intervjuer med vår målgrupp och feebacken har varit nära nog 100-procentigt positiv. I dagsläget har vi kontakt med ett antal aktörer (varav en är bland de största i Sverige) som givit oss tillstånd att beta-testa vår applikation hos dem med ett uttalat intresse för en färdig produkt.

 

Vi har drivit processen så långt vi kan själva och behöver nu hjälp med att kunna ta det här projektet från idéstadiet till verklighet. Lyckas vi med detta är möjligheterna enorma.

 

Vi är i första hand ute efter en back-end programmerare med kompetens för att kunna bygga upp en helt webbaserad applikation. Vi har i dagsläget redan en färdigkodad ”designtemplate” av hög kvalitet som kan användas för applikationen men tyvärr ingen bakomliggande funktionalitet vilket alltså kommer att bli personens ansvar att bygga upp. Personen bör ha möjligheten och viljan att jobba med ett stort projekt. Vi förväntar oss såklart inte att nån ska säga upp sig från sitt jobb eller hoppa av sina studier men personens ambitionsnivå ska ligga i linje med vår egen. Personen ska ha god problemlösningsförmåga, ha lätt att lära sig nya programmeringsspråk och måste kunna påvisa sin kompetens, genom exempelvis tidigare framgångsrika arbeten.

 

Det som erbjuds i detta läge är en roll som företagets CTO och en betydande ägarandel i bolaget. Beroende på hur arbetet läggs upp kan det även bli aktuellt med en mindre lön under intensiva kodningsperioder.

 

Som jag ser det erbjuder detta projekt en chans att skapa rejäl förbättring för ett stort antal människor samtidigt som det finns reella möjligheter till att tjäna väldigt mycket pengar. En chans som är få förunnad.

 

Hör av er via PM vid intresse.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mr Andersson

Och om jag väljer att hoppa på detta, vilka är fördelarna för mig ; varför ska jag hoppa på det?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Och om jag väljer att hoppa på detta, vilka är fördelarna för mig ; varför ska jag hoppa på det?

 

För att du får "en betydande ägarandel i bolaget". :rolleyes:

 

Kan vara intressant, men information saknas...

 

Kanske något med PHP då samma annons verkar finnas på:

 

http://www.phpportalen.net/viewtopic.php?p=724777&sid=94f2c5a9d03b9181b5ecb2d7a77f01fa

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...