Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Thunderbird kommer inte att fortsätta att utvecklas.


Flyfisherman

Rekommendera Poster

Fast vi som gillar Tb får resonera som så att pilla inte på något som fungerar...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mycket trist, och läser man vidare, är det ju ingen garanti på att supporten fortsätter, och vad innefattar support i detta fall tro, fortsatta säkerhetsuppdateringar, eller bara vissa uppdateringar,eller bara vanlig support?

 

Detta kan ju på sikt innebära att det är dags att leta efter ett annat mailprogram, som sagt, mycket trist hur det än blir.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fast vi som gillar Tb får resonera som så att pilla inte på något som fungerar...

Precis :) Jag kan inte säga att jag saknar någon funktion i Thunderbird idag, utan snarare att det finns funktioner som jag aldrig använder, t ex RSS-läsaren.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Flyfisherman

Har installerat och testat TB i Windows 8 RP och får hoppas att den fungerar lika bra i slutliga versionen av Windows 8.

 

Men förr eller senare lär man bli tvungen att byta antar jag, eftersom den blir väl 'gammal' med tiden.

Men jag har E-post i specialmappar (döpta efter årtal) som är många år tillbaks i tiden och som jag gärna vill ha kvar.

Vet inte hur det kommer att bli med möjligheter att migrera dessa till en ny E-post klient.

Flytta kontakterna är väl minsta problemet, bara att exportera ut dessa, men e-posten som sagt?:unsure:

 

Hur är det med säkerhetsuppdateringar och hur viktiga är dessa?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tror att de flesta uppdateringar i säkerhetsväg varit i delar som är gemensamma mellan Firefox och Thunderbird. Det är ju inte utan anledning som båda har version 13.01 nu och har haft samma versionsnummer länge.

In this plan, Mozilla will provide security updates through an Extended Support Release process.

...

For Thunderbird users, the Extended Support Release process will provide security maintenance updates.

...

Most Thunderbird users seem happy with the basic email feature set. In parallel, we have seen the rising popularity of Web-based forms of communications representing email alternatives to a desktop solution. Given this, focusing on stability for Thunderbird and driving innovation through other offerings seems a natural choice.

http://blog.lizardwrangler.com/2012/07/06/thunderbird-stability-and-community-innovation/
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Klart att det här ska hända när man precis bytt dator och med det gått över till Thunderbird.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Då kan man ju undra om dom kommer att släppa beta 4 av version 14.0 som färdig version överhuvudtaget, eller om den kommer att förbli en beta 4?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det kommer att komma ut många fler versioner av Thunderbird:

- A Release Drivers team will produce the Thunderbird updates every six weeks and work with module owners on the planning and integration of the community contributed innovations.

 

- Mozilla will continue to provide paid staff, logistics and infrastructure for the release drivers team to produce updates and new releases with the same level of quality than today. Support will continue to be provided by the Thunderbird community and Mozilla will continue to provide the required infrastructure.

 

We are looking forward to getting your questions and comments on this plan. We would like to refine it throughout the summer so we can discuss the final details at the beginning of September 2012

https://wiki.mozilla.org/Thunderbird/Proposal:_New_Release_and_Governance_Model
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men det är väl fortfarande en officiell betaversion?

Nej då, det är den skarpa versionen av 14 som är här. Har den själv nu. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...